اشتراک گذاری

ارتقاء لپ تاپ لنوو

هر لپ تاپی به مرور زمان با افزایش برنامه‌‌ها و داده‌هایی که بر روی آن ذخیره می‌شوند، دچار کندی سرعت می‌شود و دائما هنگ می‌کند؛ به ویژه زمانی که کاربر بخواهد برنامه نسبتا سنگینی را بر روی این سیستم اجرا کند اما چطور می‌توان از شر این وضعیت خلاص شد؟ دو راه برای خلاص شدن از لپ تاپی کند که دائما هنگ می‌کند، وجود دارد؛ به گونه‌ای که هم می‌توانید یک لپ تاپ جدید بخرید و هم می‌توانید سخت‌افزار لپ تاپ خود را ارتقا دهید تا بتواند برنامه‌های سنگین را با سرعت بالایی، بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

انتخاب هر یک از این روش‌ها به عهده خود شماست؛ اما از آن‌جایی که خرید یک لپ تاپ جدید، به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت این سیستم، راه حل معقولانه‌ای نیست به شما پیشنهاد می‌کنیم که لپ تاپ خود را ارتقا دهید؛ چراکه اکثر کاربران با ارتقا لپ تاپ خود مشکل کندی سرعت و هنگ کردن آن را با هزینه خیلی کمتری نسبت به خرید یک سیستم جدید، برطرف می‌کنند. اگر از لپ تاپ لنوو استفاده می‌کنید و تصمیم دارید که این سیستم را ارتقا دهید اما می‌خواهید بدانید که ارتقا لپ تاپ لنوو به چه شکل است و کدام یک از قطعات این سیستم قابل ارتقا هستند، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ارتقا لپ تاپ لنوو

آیا لپ تاپ لنوو قابلیت ارتقاء دارد؟

راحت ترین راه برای مشاهده قطعات قابل ارتقاء در لپ تاپ لنوو، مراجعه به سایت شرکت سازنده است. اما راه حل دیگری هم برای فهمیدن این موضوع وجود دارد: استفاده از برنامه ی Crucial RAM/SSD Checker در وب سایت آن. شرکت Crucial یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان RAM و SSD در جهان است که نرم افزاری کاربردی را برای بررسی امکان ارتقاء سخت افزاری لپ تاپ، طراحی نموده است.

بدین منظور کافیست به سایت www.crucial.com مراجعه کنید و کمپانی سازنده ی لپ تاپ و مدل دقیق دستگاه را انتخاب نمایید. سپس بر روی گزینه ی Find upgrade کلیک کنید و تا پیدایش نتیجه صبر کنید. این ابزار نتایجی از قبیل این که چه مدل RAM را لپ تاپ شما پشتیبانی می کند و یا این که امکان نصب SSD در دستگاه شما را نمایش می دهد.

آیا امکان ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ لنوو وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم عمده‌ترین قطعات سخت‌افزاری لپ تاپ که قابل ارتقا هستند، رم و هارد می‌باشند؛ اما یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای گیمرها و کاربرانی که به ادیت عکس و ویدیو مشغول هستند، به وجود می‌آید این است که آیا امکان ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ نیز وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید لپ تاپ‌ها را به دو گروه لپ تاپ‌های قدیمی و جدید تقسیم کنیم؛ چراکه لپ تاپ‌های قدیمی دارای کارت گرافیک هستند و لپ تاپ‌های جدید دارای چیپ گرافیک؛ اما فرق این دو چیست؟ اگر توجه داشته باشید، لپ تاپ‌هایی که سال‌های قبل راهی بازار می‌شدند از ضخامت بیشتری نسبت به لپ تاپ‌های جدید برخوردار بودند؛ چراکه تولیدکنندگان لپ تاپ سعی دارند روز به روز با کوچک کردن قطعات سخت‌افزاری لپ تاپ، ضخامت این سیستم را کم کنند تا وزن آن کمتر شود و راحت‌تر بتوان آن را جابجا کرد.

به همین دلیل برخلاف گذشته از کارت گرافیک استفاده نمی‌کنند، بلکه از چیپ گرافیک استفاده می‌کنند؛ به گونه‌ای که چیپ گرافیک را بر روی مادربرد لحیم می‌کنند. از این‌رو امکان تعویض کارت گرافیک وجود دارد اما امکان تعویض چیپ گرافیک به این دلیل که روی مادربرد لحیم شده است وجود ندارد؛ البته دستگاه گران‌قیمتی به نام BGA وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان چیپ گرافیک لپ تاپ را تعویض کرد اما اکثر مراکز تعمیرات لپ تاپ، فاقد این دستگاه هستند. از طرفی احتمال اینکه به برد سیستم شما با تعویض چیپ گرافیک توسط این دستگاه آسیبی وارد شود نیز وجود دارد. پس اگر لپ تاپ شما قدیمی است و دارای کارت گرافیک می‌باشد، می‌توانید گرافیک آن را ارتقا دهید اما اگر دارای چیپ گرافیک است باید بیخیال ارتقا گرافیک آن شوید.ةَ

ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

آیا امکان ارتقا CPU لپ تاپ لنوو وجود دارد؟

برخی از کاربران هم که به فکر ارتقا لپ تاپ لنوو هستند، با این پرسش مواجه می‌شوند که آیا امکان ارتقا CPU لپ تاپ وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که اکثر اوقات امکان ارتقا CPU لپ تاپ وجود ندارد و تنها تحت شرایطی خاص می‌توان CPU لپ تاپ را ارتقا داد. درواقع این مسئله که امکان ارتقا CPU سیستم وجود دارد یا خیر؟

به طور کلی به مادربرد و سایر اجزا لپ تاپ بستگی دارد؛ به گونه‌ای که ابتدا باید حداکثر سرعت پشتیبانی شده توسط مادربرد بررسی شود، سپس باید سرعت سینک یا فن لپ تاپ و این مسئله که آیا فن لپ تاپ می‌تواند پا به پای پردازنده جدید کار کند یا خیر نیز بررسی شود و درنهایت CPU جدید باید با CPU قدیمی کاملا همخوانی داشته باشد. اکثر اوقات این سه شرط اجازه ارتقا CPU لپ تاپ را به کاربر نمی‌دهند.

هزینه ارتقا لپ تاپ لنوو چقدر است؟

هزینه ارتقا لپ تاپ لنوو به چندین و چند عامل بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که شما تصمیم دارید کدام یک از قطعات لپ تاپ خود را ارتقا دهید؟ چراکه هزینه تعویض و ارتقا هر یک از قطعات سخت‌افزاری لپ تاپ، متفاوت است؛ درصورتی هم که نمی‌دانید با ارتقا کدام یک از قطعات سخت‌افزاری سیستم خود می‌توانید مشکل کندی سرعت آن را برطرف کنید و این سوال برایتان پیش آمده است که رم سیستم خود را ارتقا دهید بهتر است یا هارد آن را ؟

بهتر است به یکی از شعبه‌های نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه کنید تا کارشناسان این مرکز ضمن بررسی سیستمتان شما را راهنمایی کرده و هزینه ارتقا لپ تاپتان را تخمین زده و به شما اعلام کنند.

ارتقاء سخت افزاری لپ تاپ های لنوو

مطمئنا اگر به فکر ارتقا لپ تاپ لنوو هستید، این پرسش برایتان به وجود می‌آید که کدام یک از قطعات این سیستم قابل ارتقا هستند؟ درواقع عمده‌ترین قطعات لپ تاپ که ارتقا آن‌ها کار خیلی سختی نیست و اکثر کاربران برای افزایش کارایی سیستم خود این دو قطعه را ارتقا می‌دهند، رم و هارد است. از آن‌جایی که رم نقش حائز اهمیتی در افزایش سرعت سیستم دارد، زمانی که سرعت سیستم کند است و اجرای هر نرم‌افزاری بر روی سیستم موجب پر شدن ظرفیت کامل رم می‌شود، یعنی اینکه میزان ظرفیت رم سیستم پایین است و با ارتقا آن می‌توانید سرعت لپ تاپ در اجرای برنامه‌ها را بهبود دهید؛ که در این حالت اگر لپ تاپ دارای دو اسلات رم باشد، تکنسین یک رم با ظرفیت بیشتر (تا جایی که سیستم از آن پشتیبانی کند) را در کنار رم قبلی سیستم در اسلات دوم قرار می‌دهد.

اما اگر لپ تاپ تنها یک اسلات رم داشته باشد، رم قبلی لپ تاپ را از اسلات آن خارج کرده و یک رم جدید را با ظرفیت بیشتر جایگزین آن می‌کند و به این شکل رم سیستم را ارتقا می‌دهد. در کنار ارتقا رم لپ تاپ که در افزایش سرعت این سیستم خیلی تاثیرگذار است، ارتقا هارد نیز موجب افزایش سرعت لپ تاپ می‌شود و علاوه‌بر این موجب اضافه شدن یک درایو به درایوهای سیستم شما می‌شود و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. ارتقا هارد لپ تاپ نیز به این شکل است که تکنسین، یک هارد SSD به سیستم اضافه می‌کند؛ به گونه‌ای که DVD Writer لپ تاپ را از جای خود بیرون می‌آورد و به جای آن هارد SSD را قرار می‌دهد.

ارتقاء نرم افزاری لپ تاپ های لنوو

ارتقاء لپ تاپ لنوو تنها به صورت سخت افزاری انجام نمی شود . بلکه می توان از نظر نرم افزاری نیز یک لپ تاپ را ارتقاء داد. به طور مثال می توان بایوس را آپگرید نمود. بدین منظور می توانید از مراکز حرفه ای تعمیرات لپ تاپ لنوو بخواهید تا BIOS سیستم شما را به آخرین نسخه ی سازگار با لپ تاپ شما ارتقاء دهند.

مورد بعدی در قسمت ارتقاء نرم افزاری یک لپ تاپ لنوو مربوط به سیستم عامل دستگاه می باشد. شما نیز می توانید در صورت تمایل سیستم خود را به سیستم عاملی جدید ارتقاء دهید که این امر سبب می شود، دستگاه شما از توان اجرایی بالایی برخوردار گردد.

نمایندگی تعمیرات لنوو

اگر بخواهیم یکی از بهترین واحدهای تعمیر لپ تاپ  لنوو در ایران را برای شما مثال بزنیم، باید نمایندگی لنوو  را به شما معرفی کنیم. این مرکز با بهره گیری از بهترین متخصصان داخلی در حوزه تعمیرات تجهیزات الکترونیکی توانسته در میان مراکز متعدد داخلی، جایگاه بالایی را کسب نماید.

 این اتفاق تنها به وسیله ی ارائه انواع خدمات به کاربران میسر شده است که در این بین می توان به تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری محصولات لنوو اشاره کرد. ارتقاء لپ تاپ لنوو تنها یکی از خدمات این مجموعه می باشد. از طرفی این مرکز با آموزش تعمیرات لنوو به مشتاقان این امر توانسته خود را به عنوان یک مرکز آموزشی معتبر در بین مراکز آموزش تعمیر تجهیزات الکترونیکی مطرح کند.  در صورتی که مایل هستید با خدمات ما در واحدهای تعمیرات لنوو آشنا شوید، روی لینک مربوط به واحد مورد نظر خود کلیک نمایید.