اشتراک گذاری

تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو

لپ تاپ ها امروزه تاثیر بسیاری در سرعت انجام امور دارند. هر گونه خرابی قطعات داخلی برای این دستگاه عملکرد های آن را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. مادربرد یا برد اصلی همان طور که از نام آن پیداست یکی از اساسی ترین  قطعات موجود در لپ تاپ ها می باشد. هرگونه اختلال در مادربرد عملکرد اصلی دستگاه را با مشکل مواجه می کند.

در صورت بروز این اختلال هرگونه دست کاری لپ تاپ خرابی های بیشتری را در پی خواهد داشت. اگر مادربرد لپ تاپ به هر دلیل با اختلال مواجه شد لازم است برای رفع این مشکل به واحد تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید. در ادامه ی این مقاله قصد داریم اطلاعاتی مختصر در زمینه ی نکات مهم در تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو و علائم خرابی مادربرد در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو

علائم خرابی مادربرد لپ تاپ لنوو

برای اطمینان از خرابی مادربرد لپ تاپ نشانه هایی وجود دارد. توجه به این نشانه ها سبب می شود تا از خرابی این قطعه اطمینان داشته باشیم و تعمیرکاران فرآیند تعمیرات را به درستی اعمال کنند. نصب نشدن ویندوز، روشن نشدن لپ تاپ، نمایش تصاویر به صورت به هم ریخته و نامنظم، پرش تصویر و کند شدن عملکرد لپ تاپ از بارز ترین نشانه هایی است که خرابی مادربرد لپ تاپ را هشدار می دهد. در صورت وجود هر یک از این نشانه ها لازم است برای تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو به واحد مربوطه مراجعه کنید. نوسانات جریان برق که نتیجه ی عدم استفاده از محافظ می باشد بر عملکرد لپ تاپ تاثیرگذار بوده و کارکرد آن را با مشکل مواجه می کند.

مشکلات مادربرد لپ تاپ لنوو

اختلال no power

یکی از مشکلاتی که ناشی از معیوب شدن و یا آسیب دیدگی مادربرد است، روشن نشدن سیستم است. توضیح این که مادربرد ممکن است در اثر ضربه، نفوذ مایعات یا عوامل دیگر آسیب دیده باشد و به همین دلیل لپ تاپ به طور کلی روشن نشود. در این صورت احتمالا پیغام no power در سیستم نمایش داده شده و یا دستگاه اصلا روشن نمی شود. در چنین شرایطی می توان با تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو یا تعویض این قطعه، مشکل را برطرف کرد.

سوختن مادربرد

یکی دیگر از دلایل تعمیر مادربرد لپ تاپ Lenovo و سایر برندها سوختن این قطعه است. جریان کشیدگی، استفاده بیش از حد و نوسانات برق، موجب سوختن مادربرد می شوند. باید بدانید که در این شرایط امکان تعمیر مادربرد وجود ندارد و حتما باید این قطعه را با نمونه جدید جایگزین کرد.

سوختن چیپست مادربرد

در مادربرد چیپ ست هایی تعبیه شده اند که بعضا دچار آسیب دیدگی شده و یا می سوزند. استفاده از منبع تغذیه غیر استاندارد و استفاده از لوازم جانبی معیوب، دلایل اصلی سوختن این چیپ ها هستند. معمولا اگر سریع اقدام کنید، می توان تا حد زیادی به تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو در این شرایط امیدوار بود؛ اما در بیشتر موارد کار از کار گذشته و تعمیرکار ناچار به تعویض مادربرد است.

مشکلات شیارهای گسترش

گاهی در روند تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو یا دیگر برندها تکنسین متوجه مشکلاتی در شیارهای گسترش می شود. شیار PCI بر اثر ضربه خوردن مادربرد، استفاده از منابع برق غیر استاندارد و دیگر آسیب دیدگی های برد اصلی آسیب می بیند. خوشبختانه امکان تعمیر مادربرد در این شرایط هم وجود دارد و به ندرت پیش می آید که نیاز به تعویض این قطعه باشد.

تعویض مادربرد لپ تاپ لنوو

تعویض مادربرد لپ تاپ لنوو

تکنسین های تعمیر لپ تاپ لنوو تلاش می کنند که مادربرد آسیب دیده این دستگاه را تعمیر کنند. با این حال گاهی میزان آسیب دیدگی به اندازه ای است که امکان تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو وجود نداشته و باید آن را تعویض کرد. مثل زمانی که اسلات ها آسیب دیده اند و یا مدارها قابل تعمیر نیستند.

در این صورت نیاز به تعویض مادربرد لپ تاپ lenovo است. البته مادربرد جدید باید اورجینال باشد و با دیگر ویژگی های لپ تاپ، سازگاری کامل داشته باشد؛ در غیر این صورت عملکرد خوبی در دستگاه نخواهد داشت.

نکات مهم در تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو

از مهم ترین نکات در زمینه ی تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو مراجعه به یک مرکز رسمی و معتبر می باشد. همان طور که پیش تر گفتیم این قطعه بسیار حساس بوده و هرگونه خطا و اشتباه در تعمیرات آن عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد. در صورت نیاز به تعویض این قطعه مراجعه به نمایندگی رسمی لنوو از مهم ترین اقدامات به شمار می رود، زیرا اگر این قطعه با نمونه های تقلبی جایگزین شود دستگاه را با مشکلات بسیاری مواجه می کند.

نکته ی هم دیگر که در تعمیرات مادربرد لپ تاپ لنوو باید به آن توجه داشت عیب یابی دقیق می باشد، زیرا اگر عیب یابی به درستی انجام نشود تعمیرات بی نتیجه خواهد بود. در برخی موارد امکان دارد مشکل پیش آمده به دیگر بخش های دستگاه ارتباط داشته باشد و با تعویض و تعمیرات مادربرد لپ تاپ لنوو نتیجه ی مطلوب حاصل نشود. به همین دلیل عیب یابی از مهم ترین نکات در تعمیرات لپ تاپ به شمار می رود.

تعمیرات لپ تاپ لنوو

تعمیرات لپ تاپ در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری ارائه می شود. کارشناسان این واحد تمام اطلاعات لازم برای تعمیرات انواع لپ تاپ های لنوو را در اختیار دارند. کاربران می توانند در راستای دریافت خدمات ارائه شده در این واحد به واحد تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوند. شما می توانید با مراجعه به این واحد انواع خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض قطعات لپ تاپ لنوو و همچنین ارتقاء آن ها را دریافت کنید.

نصب تمام نرم افزار های مورد نیاز کاربران نیز از دیگر سرویس های ارائه شده در این واحد می باشد. کارشناسان در واحد تعمیرات لپ  تاپ لنوو برای تعویض قطعات از نمونه های اورجینال همان قطعات استفاده می کنند. تمام خدمات این واحد برای کاربران تضمین می شود.  تعمیرات مادربرد لپ تاپ لنوو از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این واحد به شمار می رود.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو با وجود سالها تلاش و تجربه توانسته است همچنان برای کاربران اولویت اول باقی بماند. نمایندگی رسمی لنوو با بهره مندی از مجرب ترین متخصصان توانسته است سرویس های تعمیرات را در بالاترین سطح کیفی و در مدت زمانی کوتاه ارائه کند. خدمات فروش در این نمایندگی با حضور مشاوران نمونه انجام می شود.

کاربران برای انتخاب بهتر محصولات می توانند از راهنمایی این مشاوران بهره مند شوند. تمام خدمات تعمیرات، گارانتی و فروش در این مرکز ارائه می شوند. بخش فروش در این نمایندگی تمام محصولات تولید شده ی کمپانی لنوو را ارائه می کند. تیم فعال در این مجموعه همگی بر اصول حمایت از مشتری پایبند می باشند. برای دریافت خدمات ارائه شده در این نمایندگی می توانید از طریق شماره ها و آدرس های موجود در وبسایت به نمایندگی رسمی لنوو مراجعه کنید.

تعمیرات لنوو

تعمیرات لنوو در واحد هایی مجزا راه اندازی شده است. هر یک از این واحد ها دارای تخصص و مهارت لازم برای تعمیرات یکی از محصولات لنوو هستند. تمام تولیدات لنوو در واحد مرتبط با خود قابل تعمیر و ترمیم است. استفاده از متخصصان و مهندسان مجرب تاثیر بسزایی در ارائه ی خدمات به کاربران کرده داشته است.

استفاده از ابزارآلات مدرن نقش بسیاری در سرعت انجام فرآیند تعمیرات داشته است. در حین تعمیرات نیز،  اگر قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد همکاران ما آن را با یک نمونه ی اصل جایگزین خواهند کرد. تمام قطعات تعویض شده در این واحد دارای ضمانت می باشند. دستگاه ها پس از تعمیرات برای کاربران تست شده و در صورت کارکرد درست تحویل داده  می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.