اشتراک گذاری

پردازنده تبلت لنوو

انواع دستگاه های الکترونیکی مثل لپ تاپ ها ، تبلت ها و انواع گوشی موبایل صرف نظر از نوع برندشان دارای پردازنده هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع پردازنده و تعمیر پردازنده تبلت لنوو بپردازیم. شناخت انواع پردازنده ها به شما کمک می کند تا دستگاهی متناسب با نوع نیاز خود انتخاب کنید. پردازنده ها اساسی ترین نقش را در پردازش اطلاعات و نمایش تصاویر دارند. البته انواع پردازنده ها به جهت کارایی به دو بخش پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی تقسیم بندی می شوند.

البته با پیشرفت تکنولوژی هر دو پردازنده یکی شدند و در حال حاضر به صورت قطعاتی جدا از هم وجود ندارند. پردازنده ها تراشه ‌های کوچکی هستند که می‌ توانند عملیات منطقی انجام دهند. این تراشه‌ ها از تعداد بسیار زیادی ترانزیستور ساخته شده ‌اند و هر دستگاه الکترونیکی که برای انجام کار خود نیاز به محاسبات منطقی دارد، از یک پردازنده بسیار ساده تا بسیار پیشرفته استفاده می کند.

تعمیر پردازنده تبلت لنوو

انواع پردازنده تبلت لنوو

در این بخش به بررسی انواع پردازنده تبلت لنوو می پردازیم. پردازنده ها تاثیر مستقیمی بر پردازش اطلاعات، تصاویر، بازی ها و فیلم ها دارند و هر چه کیفیت و قدرت پردازنده بالاتر باشد سرعت پردازش موارد یاد شده بالاتر خواهد بود. با مرور زمان ابعاد پردازنده ها کوچکتر شد و با پیشرفت تکنولوژی سرعت آن ها افزایش یافت. انواع پردازنده تبلت لنوو arm می باشد.

پردازنده های x86 با معماری CISC

این پردازنده ها با معماری CISC تولید شده و از دستورالعمل پیچیده ای پیروی می کنند. این پیچیده بودن سبب شده تا در این پردازنده ها از ترانزیستور های بیشتری استفاده شود. دو شرکت از معتبر ترین شرکت های موجود یعنی amd و intel نیز از معماری x86 پشتیبانی می کنند. پردازنده های سری z اتم اینتل و سری z شرکت amd بهترین و مورد قبول ترین پردازنده های تولید شده می باشند.

سری core i اینتل نیز از پرطرفدار ترین و بهترین نوع پردازنده های موجود در تبلت و انواع لپ تاپ می باشد. استفاده از این پردازنده های قدرتمند در تبلت ها سبب سرعت فوق العاده ای شده و به همین علت تبلت هایی که دارای این پردازنده ها هستند طرفداران بسیاری دارند.

پردازنده های x86 با معماری CISC

پردازنده های arm خانواده cortex-a

Arm پردازنده های بسیار متنوعی را تولید کرده است. معروف ترین نوع پردازنده تبلت از amd ها خانواده ی cortex-a می باشد. سرعت پردازنده ها با عددی که بعد از حرف A می آید تعیین می شود. هر چه این عدد بالاتر باشد از سرعت بیشتر پردازنده خبر می دهد. در ادامه به بررسی ۵ مدل از رایج ترین مدل های مورد استفاده پردازنده تبلت لنوو می پردازیم:

برای آشنایی با پردازنده های لپ تاپ Lenovo این مطلب را بخوانید.

پردازنده های arm خانواده cortex-a

Cortex-a5

سرعت این پردازنده بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ مگا هرتز می باشد ، این پردازنده در مدل تک هسته ای تولید شده و توان مصرفی کمتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

Cortex-a7

سرعت پردازش در این پردازنده کمتر از ۱ گیگا هرتز می باشد. عملکرد این پردازنده نسبت به مدل قبلی بهتر می باشد. به جهت توان مصرفی این پردازنده برابر با مدل Cortex-a5 می باشد.

Cortex-a8

سرعت این پردازنده در حالت متوسط ۶۰۰ مگاهرتز تا ۱٫۵ گیگا هرتز می باشد. این پردازنده نسبت به مدل های قبلی عملکرد گرافیکی بهتری دارد. این پردازنده در مدل های تک هسته ای و دو هسته ای تولید می شود.

Cortex-a9

پردازنده ی Cortex-a9 با سرعت ۸۰۰ مگاهرتز تا ۲۰گیگا هرتز تولید شده است. این پردازنده در دو مدل دو هسته ای و ۴ هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد. پردازنده ی Cortex-a9 یکی از محبوب ترین پردازنده در میان شرکت های تولید کننده انواع تبلت و موبایل می باشد.

Cortex-a15

از جدیدترین تولیدات پردازنده ها در این خانواده می باشد. این پردازنده نیز در دو مدل دو هسته ای و چهار هسته ای تولید شده و سرعت آن بین ۱تا ۲٫۵ گیگا هرتز می باشد.

تعمیر پردازنده تبلت لنوو

انواع پردازنده تبلت لنوو در این واحد توسط متخصصان عیب یابی و تعمیر می شوند. در صورت افت سرعت پردازش اطلاعات و تصاویر در تبلت باید به سالم بودن پردازنده شک داشته باشید. مهندسان و متخصصان تعمیر تبلت لنوو به دلیل آشنایی کامل با این قطعه می توانند فرآیند تعمیرات آن را در مدت زمانی کوتاه اعمال کنند. تعویض پردازنده تبلت لنوو از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این واحد می باشد. تعویض پردازنده با جای گذاری نمونه ی اورجینال آن انجام می شود. اصالت تمامی قطعات برای کاربران تضمین می شود.

نمایندگی تعمیرات لنوو

نمایندگی رسمی لنوو انواع تولیدات این کمپانی را به صورت کاملا اورجینال به فروش می رساند. انواع تولیدات شرکت لنوو در این نمایندگی همراه با ضمانت نامه ی اورجینال به فروش می رسند. در صورت بروز نشانه های از خرابی در دستگاه های لنوو می توانید با مراجعه به این واحد تمامی خدمات ذکر شده در کارت گارانتی را دریافت کنید.

واحد تعمیرات لنوو یکی از بخش های فعال در این نمایندگی می باشد. انواع عیوب دستگاه های لنوو با مراجعه به این و احد قابل رفع می باشد. این واحد به دلیل دسترسی به مدرن ترین تجهیزات می تواند انواع خدماتی تعمیراتی مورد نیاز کاربران را ارائه کند.