اشتراک گذاری

کارت گرافیک کامپیوتر لنوو

کارت گرافیک GPU لپ تاپ لنوو که از آن با نام‌های کارت ویدئو، برد ویدئو، برد نمایش ویدئوئی، برد گرافیک، آداپتور گرافیک و آداپتور ویدئو نیز یاد می‌شود در واقع واحدی است که وظیفه رندرینگ یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر دستگاه‌ها، (در کامپیوترها و همچنین در لپ‌تاپ‌ها، اسمارت‌فون‌ها و سایر گجت‌ها) را عهده‌دار است. خرابی این بخش از دستگاه جزو بدترین خرابی‌هایی است که ممکن است در کامپیوتر ایجاد شود زیرا تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو، دردسرهای خاص خود را دارد. 

اگر چه خرابی کارت گرافیک می‌تواند علل مختلفی داشته باشد لیکن تنهاترین راه جهت رفع خرابی‌های پیش آمده در آن، مراجعه به یک مرکز مجاز و فعال در حوزه تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو است. مرکزی که تعمیرات و سرویس کارت گرافیک را بر اساس اصول و استانداردهای ذکر شده از سوی کمپانی سازنده انجام دهد و در این راه از پیشرفته‌ترین تجهیزات بهره برد. تعمیرات کارت گرافیک کامپیوتر لنوو یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی لنوو است که با پیشرفته‌ترین تجهیزات این حوزه و به دست تیمی‌از زبده‌ترین کارشناسان انجام می‌پذیرد.

عیب یابی کارت گرافیک

خرابی‌های کارت گرافیک نشانه‌هایی دارد که در صورت مشاهده آنها می‌توان از وجود اختلال در این قطعه مطمئن شد. برای مثال در صورتی که صدای روشن شدن کامپیوترتان را می‌شنوید اما نمایشگر کامپیوتر روشن نمی‌شود، احتمال اینکه کارت گرافیک دچار خرابی شده باشد، زیاد است. (اگر چه ممکن است این خرابی مربوط به مانیتور نیز باشد). برای اطمینان از خرابی کارت گرافیک ابتدا از وصل بودن مانیتور به منبع برق مطمئن شوید.

در صورت درستی اتصال، پریز برق دیگری را امتحان کنید. زمانی که مانیتور روشن می شود سعی کنید آن را به یک PC دیگر، مثلاً کامپیوتر دوستتان، وصل کنید. اگر آن جا هم کار نکرد یک کابل مانیتور دیگر را امتحان کنید. در صورتی که باز هم کامپیوتر درست کار نکرد و تصویر مانیتور برای شما به نمایش در نیامد، احتمالاً باید به فکر خرید و تهیه یک مانیتور جدید باشید. اگر مانیتور و کابل شما درست کار کردند، مشکل از PC شما خواهد بود. برخی دیگر از نشانه‌های خرابی کارت گرافیک کامپیوتر لنوو عبارت است از:

  • نداشتن تصویر: 

با وجود روشن بودن لپ تاپ تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو بر روی دستگاه اِعمال گردد.

  • نمایش خطوط راه راه:

وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.

  • خاموش شدن مانیتور:

در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می‌شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است. در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط کامپیوتر (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده توسط دستگاه کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک به وجود آمده است.

موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو واقع در نمایندگی لنوو مراجعه نمایید.

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو

استفاده از یک خروجی مشابه: راه دیگری که در روند تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو می‌توان امتحان کرد، استفاده از یک خروجی مشابه را بر روی کامپیوتر است. مثلاً یکی از خروجی‌های VGA یا HDMI را تست کنید. در صورتی که صفحه نمایش کامپیوتر تنها دارای یک ورودی از نوع DVI است، پس با مقداری هزینه کردن می‌وان یک تبدیل HDMI-to-DVI را تهیه و مشکل را برطرف کرد. بعلاوه می‌توان با  پورت HDMI کامپیوتر را به یک LCD وصل کرد. در صورت رفع اشکال، تعمیر کارت گرافیک ما در همین جا تمام می‌شود.

تست مجدد کارت گرافیک: 

در صورتی که با طی مراحل فوق تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو شما محقق نشد، روش‌های دیگر را امتحان کنید. اگر کامپیوتر دارای یک کارت گرافیک است اما مادربورد دارای خروجی‌های ویدئویی است، می‌توان کارت گرافیک را خارج کرد. برای این کار بغل قاب کیس را بگشایید. گیره‌های کارت گرافیک را آزاد کرده و آن را بیرون بکشید. هر گونه کابل برقی را که به کارت گرافیک وصل شده است خارج کنید (این کابل ها نیز دارای یک گیره هستند که برای باز کردن آن ها باید آن ها را ابتدا فشار دهید و سپس بکشید).

حال مانیتور خود را به یکی از خروجی های مادربورد خود وصل کنید و PC را روشن کنید. در صورتی که با این مراحل، تصویر بر روی نمایشگر شما ظاهر شد پس مشکل از کارت گرافیک کامپیوتر بوده است. در اینصورت برای تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو، می‌توان مدل مشابه کارت گرافیک را مجدداً خریداری و استفاده کرد (این مدل بر روی خود کارت نوشته شده است).

اطمینان از اتصال کارت گرافیک: 

نخستین راه برای تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو بسیار ساده است. در این راه کافی است که از اتصال صحیح این کارت به سوکت و جایگاهش مطمئن شوید. برای این کار، پس از باز کردن کیس کامپیوتر، به آرامی کارت گرافیک را به سمت پایین فشار دهید (اگر کارت گرافیک دارید). توصیه می‌شود این کار برای تمامی کارت‌های توسعه تکرار شود.

برای اطمینان از این مسئله که کامپیوتر شما روشن می‌شود یک بلندگو یا هدفون را برروی گوش خود بگذارید و آن را به PC خود وصل کنید. این کار کمک می‌کند تا در زمان روشن شدن کامپیوتر صدای آن را بشنوید. اگر مانیتور روشن شد به صدای بالا آمدن ویندوز گوش فرادهید. اگر این صدا را شنیدید پس مشکل شما از گرافیک است. این مشکل می تواند مربوط به کارت گرافیک یا خروجی گرافیک بر روی مادربورد باشد.

تعمیر کامپیوتر لنوو

بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر به موازات استفاده از نوین ترین متدها در مرکز تعمیر کامپیوتر لنوو سبب گشته است تا کارشناسان این مرکز قادر به رفع و حل پیچیده ترین و دشوارترین اشکالات ایجاد شده در کامپیوترهای لنوو گردند. اگر چه کامپیوترهای لنوو در مدلهای متنوعی طراحی و تولید میگردند لیکن کاربران این محصولات، صرف نظر از مدل و نوع دستگاه خویش، می توانند به مرکز تعمیر کامپیوتر لنوو مراجعه نمایند و تمامی خدمات تخصصی مرتبط با دستگاه خویش از جمله خدمات مرتبط با تعویض و تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر لنوو را دریافت کنند.

نمایندگی کامپیوتر لنوو در طول سالهای اخیر با ارائه تخصصی ترین خدمات مرتبط با محصولات این برند توانسته است خود را به عنوان مجموعه ای معتمد و منتخب جهت دریافت خدمات پس از فروش کامپیوتر لنوو مطرح سازد.

نمایندگی تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با تعمیر و ترمیم محصولات شرکتی است که در قیاس با دیگر برندهای موجود در بازار، افراد کمتری با آن آشنایی دارند؛ به‌عبارتی دیگر نام لنوو در ایران همانند برندهای سامسونگ، لنوو و… شناخته شده نیست و حتی گاهی برخی به اشتباه آن را جزو برندهای دست‌پایین به شمار می‌آورند. اگر شما نیز چنین تصوراتی در مورد برند لنوو دارید بهتر است تمامی آن‌ها را کنار بگذارید؛ بد نیست بدانید که برند لنوو در شمار چهار شرکت برتر تولید کننده لپ‌تاپ می‌باشد و لپ‌تاپ‌های این شرکت به ظاهر عالی، کانفینگ فوق‌العاده و البته قیمت مناسب شناخته شده‌اند. شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی بیشتر واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات لنووبه بخش زیر مراجعه نمایید.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو، کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به کار گرفته و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه محصولات لنوو و دیگری ارائه سرویس ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می باشد.