جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک آل این وان لنوو

تعمیر کارت گرافیک آل این وان لنوو به صورت تخصصی در نمایندگی این شرکت انجام می شود. همکاران ما در این مرکز برای ارائه خدمات هرچه با کیفیت تر به کاربران، ترمیم قطعه مورد بحث را با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات حوزه تعمیرات آل این وان انجام می دهند. پرسنل این مجموعه از مهارت و تخصص بالایی در حوزه IT برخوردار هستند و توانایی رفع کلیه مشکلات این دستگاه را دارند.

با توجه به اهمیت کارت گرافیک در عملکرد کامپیوتر های چند کاره، لازم است که شما به عنوان یک کاربر، با مشکلات این قطعه و علائم آنها آشنایی داشته باشید. به این ترتیب خواهید توانست در اسرع وقت اختلالات کارت گرافیک را تشخیص داده و در زمان مناسب، اقدام به ترمیم آن نمایید. در ادامه این مطلب در مورد مشکلات کارت گرافیک آل این وان لنوو و روش های تعمیرات آلین وان این قطعه اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود.

کارت گرافیک آل این وان لنوو

کارت گرافیک چیست؟

کارت گرافیک آل این وان لنوو یکی از قطعات مهم و اصلی این دستگاه است که کارشناسان آن را با عنوان واحد پردازشی کامپیوتر می شناسند. همانطور که می دانید، زبان کامپیوتر صفر و یک است و این زبان برای کاربران چندان قابل درک نیست. GPU یا کارت گرافیک، وظیفه دارد که این اطلاعات صفر و یکی را پردازش کرده و آنها را برای کاربر قابل درک نماید.

در واقع همه تصاویر، فونت ها، گرافیک ها و هر آنچه در آل این وان مشاهده می کنید، حاصل عملکرد کارت گرافیک است. همانطور که از نامش پیداست، کارت گرافیک برای انجام فرایندهای گرافیکی کاربرد دارد و خرابی آن به خصوص برای گرافیست ها می تواند بسیار آزار دهنده باشد. بررسی و تعمیر کارت گرافیک آل این وان لنوو امری تخصصی است که حتما باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود. بروز هرگونه اشتباه در روند این فرایند می تواند منجر به ایجاد ایرادات جدی تر در این محصول گردد.

دلایل خرابی کارت گرافیک

عوامل مختلفی می تواند منجر به خرابی کارت گرافیک آل این وان لنوو شود. یکی از دلایل اصلی بروز این اتفاق، کار کردن آل این وان به مدت طولانی است. وقتی این دستگاه به مدت طولانی کار می کند، فشار زیادی به قطعات وارد می شود و کارت گرافیک یکی از آسیب پذیر ترین قطعات آن خواهد بود. دلیل دیگر خرابی کارت گرافیک کامپیوتر های چند کاره، نوسانات برق است. آل این وان با انرژی برق کار می کند و بروز هرگونه نوسان یا مشکل در جریان برق می تواند قطعات آن را تحت تاثیر قرار دهد.

ظرافت ساختاری کارت گرافیک باعث شده که نوسانات برق به شدت به این قطعه آسیب وارد کند. البته یک مساله دیگر هم وجود دارد؛ به طور کلی سیستم های کامپیوتری پس از مدتی کار کردن، با مشکلاتی مواجه می شوند که یکی از آنها فرسودگی یا خرابی کارت گرافیک است. در هر صورت باید به این نکته توجه داشته باشید که خرابی طولانی مدت کارت گرافیک آل این وان Lenovo می تواند منشأ بروز مشکلات جدی تر در دستگاه باشد. از این رو توصیه می کنیم که در اسرع وقت اقدام به بررسی و ترمیم این قطعه به صورت تخصصی نمایید.

علائم خرابی کارت گرافیک آل این وان

خرابی کارت گرافیک آل این وان لنوو معمولا با علائمی همراه است که کاربران با توجه به آنها می توانند از بروز مشکل در این قطعه مطلع گردند. یکی از مهم ترین علائم و نشانه های خرابی کارت گرافیک کامپیوتر های چند کاره، مربوط به زمانی است که هیچ تصویری از صفحه نمایش پخش نمی شود. همچنین نمایش تصاویر به صورت به هم ریخته، شطرنجی شدن تصاویر در صفحه نمایش، به هم ریختن رنگها و ارائه تصویر سیاه در صفحه نمایش نیز از بروز مشکل در قطعه مورد بحث نشأت می گیرند. گاهی ممکن است که به محض اجرا کردن یک برنامه یا نرم افزار گرافیکی، سیستم هنگ کرده و عملیاتی انجام ندهد.

در این صورت نیز باید علت را در کارت گرافیک جستجو کرد. گیر کردن تصویر، باد کردن و خال زدگی چیپ گرافیک، بوق زدن هر دو سمت خازن های سرامیکی smd دور تا دور چیپ در تست سلامت چیپ، ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش، ریست شدن و نمایش ارور Blue Screen پس از نصب درایور گرافیک و نمایش تصویر به رنگ آبی نیز از جمله دیگر نشانه های خرابی کارت گرافیک آل این وان لنوو به شمار می رود. آنچه اهمیت دارد این است که به محض مشاهده این علائم، با همکاران ما در واحد تعمیرات لنوو تماس گرفته و اقدام به تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر خود نمایید.

تعویض کارت گرافیک آل این وان لنوو

علی رغم همه تلاش هایی که تکنسین های ما برای تعمیر کارت گرافیک آل این وان لنوو و رفع مشکلات این قطعه می کنند، گاهی استهلاک این قطعه بالا بوده و امکان تعمیر آن وجود ندارد. در این شرایط، باید هرچه سریع تر اقدام به تعویض کارت گرافیک آل این وان lenovo کرد. بسیار مهم است که روند تعویض این قطعه توسط تکنسین های مجرب انجام شده و افراد نابلد و ناشی این کار را انجام ندهند. همچنین ضروری است که از کارت گرافیک اورجینال برای جایگزینی استفاده شود تا کامپیوتر مورد نظر بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. قطعات بی کیفیت، به سایر بخش های دستگاه نیز آسیب رسانده و عملکرد کلی آن را با مشکلات جدی مواجه می سازند.

نمایندگی لنوو

سطح بالای کیفیت خدمات نمایندگی لنوو، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و متخصص در این مرکز به دست آمده است. بخش های مختلف این نمایندگی، به فروش و یا تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکترونیک تولید شده در کمپانی lenovo اشتغال دارند. همکاران ما ضمن عرضه آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش را نیز به مشتریان ارائه می دهند. کاربران با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی رسمی لنوو در مرکز سخت افزار ایران، می توانند اطلاعات جامعی را در مورد محصول مورد نظرشان کسب نموده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید آن محصول نمایند.

همچنین شما عزیزان برای تعمیر هریک از مدل های لپ تاپ، آل این وان، گوشی، تبلت، پروژکتور و … لنوو خود نیز می توانید روی تخصص و مهارت تکنسین های این نمایندگی حساب کنید. واحدهای تعمیرات لنوو به آخرین ابزار و تجهیزات روز دنیا مجهز شده اند و همکاران ما با استفاده از این تجهیزات، می توانند خدمات بسیار با کیفیتی را به کاربران ارائه نمایند.