اشتراک گذاری

چرا آل این وان روشن نمی شود؟

چرا آل این وان روشن نمی شود؟ از متداول ترین سوالات کاربران می باشد که نگرانی های زیادی را برای آنان به وجود می آورد. قطعات آل این وان ها یا همان کامپیوتر های یکپارچه به دلیل فشردگی این دستگاه معمولا زودتر دچار خرابی می شوند. روشن نشدن آل این وان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می شوند. یکی از برترین تولیدکنندگان آل این وان شرکت لنوو می باشد. آل این وان لنوو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است در مواردی کاربران را با مشکل روشن نشدن آل این وان لنوو مواجه کند.

قطعات داخلی آل این وان ها بسیار گسترده و پیچیده می باشند. به همین دلیل لازم است برای رفع مشکل روشن نشدن آل این وان لنوو حتما به تعمیر کار متخصص مراجعه کنید. عیب یابی مهم ترین بخش برای رفع این مشکل به حساب می آید، معمولا خرابی هایی که در آل این وان منجر به روشن نشدن این دستگاه می شوند به مادربرد، سی پی یو و یا منبع تغذیه مرتبط می باشند. به یاد داشته باشید در صورت مواجهه با این مشکل به واحد تعمیرات آل این وان مراجعه کنید. در ادامه به بررسی دلایل روشن نشدن آل این وان لنوو و مشکلات سخت افزاری آن می پردازیم. همراه ما باشید.

چرا آل این وان روشن نمی شود؟

روشن نشدن آل این وان لنوو و دلایل آن

قطع اتصالات

اولین روش برای پیدا کردن علت روشن نشدن آل این وان لنوو پیدا کردن اتصالات و چک کردن قطع بودن و یا وصل بودن آن ها می باشد. در مواردی عدم اتصال درست دستگاه به برق منجر به بروز این اتفاق می شود. چک کردن سوئیچ پشت دستگاه نیز در صورت روشن نشدن آن به شما توصیه می شود. در صورتیکه تمامی اتصالات به درستی انجام شده بود بهتر است قطعات را از یکدیگر جدا کنید. هر چیزی را که به مادربرد متصل است به غیر از کابل برق، سیم دکمه Power، کارت گرافیک، حافظه RAM و CPU را جدا کنید.

بررسی یک منبع تغذیه معیوب

آسیب دیدگی فن یا منبع تغذیه از عواملی است که منجر به روشن نشدن آل این وان لنوو می شود. برای شناسایی عیوب بودن منبع تغذیه دو راه وجود دارد. اول استفاده از یک منبع تغذیه جایگزین و دوم استفاده از همین منبع تغذیه در یک سیستم دیگر .

در صورت جای گذاری منبع تغذیه در دستگاهی دیگر اگر سیستم روشن بشود مشخص می شود که مشکل از این منبع نیست در صورتی که روشن نشود لازم است علت اختلال روشن نشدن آل این وان لنوو را در سایر بخش های دستگاه جستجو کنید. اما در صورتی که از یک منبع تغذیه جایگزین استفاده کردید و دستگاه روشن شد می توانید از خرابی قطعه ی قبلی و مشکل در آن اطمینان حاصل کنید.

هارد دیسک

عمده مشکل سخت ‌افزاری موجود عدم شناخت هارد دیسک است که جزو بدترین حالت‌ های ممکن در این قسمت محسوب می‌شود. در این مواقع چک کردن هارد دیسک و ارتباط آن با مادربرد و برق پاور بسیار مهم است. در صورتی که با این کار از سلامت مادر برد اطمینان حاصل کردید برای رفع مشکل اول باید به بایوس مادربرد بروید و از آنجا بوت مناسب دستگاه را که در گزینه‌ای معمولا با همین نام وجود دارد، انتخاب کنید.

در صورت رخ دادن گزینه دوم نیز به احتمال زیاد قسمتی از اطلاعات روی هارد صدمه دیده و باید این اطلاعات ترمیم شوند و یا سیستم‌ عامل جدیدی روی دستگاه نصب شود. ویروسی شدن هارد دیسک نیز یکی از عواملی است که باعث روشن نشدن آل این وان لنوو می شود.

کارت گرافیک

به جای گذاری کارت گرافیک بر روی اسلات AGP توجه داشته باشید. اگر حتی ذره ایی کارت گرافیک جا به جا بر روی سیستم نصب شده باشد منجر به عدم عملکرد آن و در نتیجه روشن نشدن آل این وان لنوو می شود. به طور کلی پردازش تمام اطلاعات تصویری در آل این وان ها توسط این قطعه انجام می شود. بنا براین خرابی آن منجر به عدم نمایش تصاویر در دستگاه و عدم جای گذاری درست آن منجر به روشن نشدن آل این وان لنوو می شود. در مواردی دستگاه از طریق تکرار یک بوق به صورت مداوم بروز نقص در یک بخش از دستگاه را هشدار می دهد.

اگر بوق به شکل یک بوق بلند و در ادامه دو بوق کوتاه و یا سه بوق کوتاه بود به احتمال زیاد مشکل از کارت گرافیک است. در چنین شرایطی نیز سیستم بالا نمی‌آید به احتمال زیاد یا حافظه کارت گرافیک و یا پردازنده آن دچار مشکل شده است و به دلیل پیچیده بودن این کارت‌ها شما راهی ندارید جز اینکه کارت را تعویض کنید. به یاد داشته باشید استفاده از قطعه ی اورجینال برای حفظ کیفیت دستگاه بسیار مهم می باشد.

تعمیرات آل این وان لنوو

واحد تعمیرات آل این وان لنوو تمام آنچه که مورد نیاز کاربران است را ارائه می کند. این واحد در بخش مجزا از سایر واحد های فعالیت می کند. خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات آل این وان لنوو شامل انواع خدمات مرتبط با بخش های سخت افزار و نرم افزار دستگاه می باشد. کاربران در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد این دستگاه می توانند به این واحد مراجعه کنند.

تعویض قطعات یکی از تخصصی ترین خدماتی است که در این واحد انجام می شود. تمام قطعات فرسوده ی آل این وان لنوو در صورت نیاز، با نمونه های اصلی جایگزین می شوند. اصالت قطعات مورد استفاده در دستگاه نیز برای کاربران تضمین خواهد شد. شما می توانید در صورتی که به تعمیر و ترمیم قطعات و همچنین ارتقاء آن ها نیاز داشتید به این واحد مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

تعمیرات لنوو

واحد های تعمیرات لنوو با استفاده از مدرن ترین تجهیزات می توانند تعمیرات را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. واحد تعمیرات لنوو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که تعمیرات در هر کدام به صورت تخصصی اجرا می شود. بهره مندی از مهندسان نمونه ی کشور در این مرکز سبب پیشرفت روز افزون این مجموعه شده است.

لازم است بدانید تمام دستگاه های تعمیر شده توسط این مرکز برای مشتری تست شده و در صورت کارکرد درست تحویل داده می شود. تعویض قطعات انواع تولیدات شرکت لنوو در این واحد توسط کارشناسان حرفه ای انجام می شود. خدمات ارائه شده در این واحد در هر گروهی که باشند دارای ضمانت می باشند.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو از برترین متخصصان و مشاوران در زمینه های فروش و پس از فروش بهره مند می باشد. حضور مشاوران در نمایندگی رسمی لنوو امتیازی خاص برای این مجموعه به شمار می رود، شما می توانید با مراجعه به این نمایندگی می توانید تمامی اطلاعات فنی  مورد نیاز خود را از مشاوران دریافت کنید. خدمات پس از فروش که شامل گارانتی و تعمیرات می باشد نیز در این نمایندگی عرضه می شود.

محصولات کمپانی لنوو که توسط این نمایندگی به فروش می رسند عبارتند از تبلت، موبایل، آل این وان، لپ تاپ ، سرور و تجهیزات کامپیوتر. تمامی این محصولات همراه با گارانتی معتبر به فروش می رسند. تضمین کیفیت و مشتری مداری از بارز ترین ویژگی های این مجموعه می باشد.