جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو و عدم پاسخگویی به درخواست های کاربر ممکن است برای برخی از دارندگان لپ تاپ ها و یا کامپیوترهای شخصی لنوو اتفاق افتاده باشد. در این وضعیت، تاچ پد لپ تاپ بر خلاف روال پیشین، پاسخی به دستورات کاربر نداده و عملاً از کار می افتد. بدیهی است در چنین شرایطی کار با لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی نسبتاً دشوار می گردد و در اولین فرصت می بایست مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو رفع گردد. اگر به دنبال راه حل های رفع این مشکل هستید با ما همراه باشید.

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو

دلیل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو ممکن است ناشی از وجود برخی اختلالات نرم افزاری و یا سخت افزاری در دستگاه باشد. دلایل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو چه سخت افزاری و چه نرم افزاری باشد، عموماً قابل رفع است و غالباً با اندک دستکاری مرتفع می شود. در بخش آتی برخی از راه حل های موجود جهت رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو ارائه خواهند گشت. غالب راه حل های ارائه شده مربوط به زمانی است که اشکال ایجاد شده مربوط به تنظیمات دستگاه است و منشاء سخت افزاری ندارد.

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو و راه حل آن

در این بخش برآنیم تا دلایل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو و راه حل های موجود جهت رفع آنها را با شما در میان بگذاریم. غالب راهکارهای ارائه شده در این بخش، مربوط به زمانی است که اشکال ایجاد شده مربوط به تنظیمات دستگاه است و منشاء نرم افزاری دارد. در صورتی که مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو با راهکارهای زیر مرتفع نشد احتمالاً اشکال پیش آمده ناشی از بروز برخی اختلالات سخت افزاری است و نیاز به بررسی های کارشناسی دارد. 

روش اول: ریستارت سیستم

راهکار نخست ما جهت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو بسیار ساده است: یک ریستارت معمولی! این راه حل اگر چه بسیار ساده و پیش پا افتاده بنظر می رسد اما گاه بسیار کار راه انداز است. ذکر آن در اینجا از آن روست که غالب کاربران به دلیل سادگیِ این راهکار، آن را نادیده گرفته و فراموش می کنند.

روش دوم: فعال کردن تاچ پد لپ تاپ

اگر با راهکار فوق، مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو شما حل نشد، احتمالاً اشکال پیش آمده ناشی از خاموشی تصادفی پد لمسی لپ تاپ تان است.

  • برای فعال سازی پد لمسی لپ تاپ ها، معمولا یک دستور ترکیبی وجود دارد که مشتمل بر فشار دادن کلید Fn با یک کلید دیگر صفحه کلید است.
  • کلید دوم برای اجرای دستور ترکیبی یکی از کلیدهای عملکرد (F1 تا F12) است، هرچند می‌تواند بسته به شرکت سازنده و مدل لپ‌تاپ کلید دیگری نیز باشد. کلید مذکور در صفحه کلید با یک نشان آبی (اشاره به پد لمسی) مشخص شده است.
  • در نهایت اگر مانند برخی از کاربران نظیر کاربران لپ تاپ Lenovo X220 یافتن کلید فعال سازی تاچ پد لپ تاپ برای شما دشوار است باید با استفاده از یک جستجوی ساده اینترنتی در گوگل (استفاده از کلیدواژه Disable Touchpad و اضافه نمودن مدل دقیق دستگاه) دستور ترکیبی مورد نیاز جهت فعال سازی تاچ پد لپ تاپ دستگاه خود را به دست آورید.

روش سوم: اطمینان از فعال بودن تاچ پد

  • در صورت کارساز نبودن راهکارهای فوق بهتر است در این مرحله تنظیمات پد لمسی دستگاه تان را بررسی نمایید.
  • برای این کار در ویندوزهای هفت و هشت می‌توانید با فشار دادن کلید استارت و تایپ عبارت mouse settings و به دنبال آن انتخاب گزینه Change mouse settings از enable بودن پد لمسی و On بودن سایر تنظیمات مطمئن شوید.

روش چهارم: آپدیت کردن درایورهای لپ تاپ

آخرین راهکار ما جهت رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو، آپدیت کردن درایور مخصوص پد لمسی است. برای انجام این کار، یک سرچ ساده به همراه مدل دقیق لپ تاپ تان در سایت شرکت سازنده راهنمای خوبی خواهد بود.

همانگونه که ذکر شد در صورتی که مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ لنوو با راهکارهای زیر مرتفع نشد احتمالاً اشکال پیش آمده ناشی از بروز برخی اختلالات سخت افزاری در دستگاه است و نیاز به بررسی های کارشناسی دارد. این اشکال تنها از طریق مراجعه به تعمیرکار یا خرید یک ماوس وایرلس مرتفع خواهد شد.

نمایندگی لنوو و واحد های تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو، کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به کار گرفته و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد. حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه محصولات لنوو و دیگری ارائه سرویس ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می باشد. دیگر واحدهای تعمیرات لنوو در بخش زیر معرفی خواهند گشت.

خدمات و سرویس های ارائه شده در نمایندگی لنوو

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به دیگر بخش های وب سایت با خدمات و سرویس های ارائه شده در نمایندگی لنوو آشنا شوید. در سایر بخش های این وب سایت مطالبی با عنوان مقالات لنوو (حاوی مطالبی مرتبط با ترفندهای تعمیر، شیوه رفع عیوب و … ) محصولات لنوو (حاوی مطالبی در ارتباط با معرفی جدیدترین محصولات لنوو) و پاسخگویی به سوالات متداول لنوو (حاوی پرسش های کاربران و پاسخ های کارشناسان) ارائه گشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.