اشتراک گذاری

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

یکی از اشکالات رایج در دستگاه های لپ تاپ داغ شدن بیش از حد آنهاست. مشکلی که می تواند به علل مختلفی ایجاد شود و اختلالات کوچک و بزرگ بیشماری را در دستگاه سبب گردد. بد نیست بدانید که برخی از شرکت های سازنده لپ تاپ از قطعاتی نظیر مادربوردهایی با قابلیت ایجاد گرمای کمتر یا حتی خنک سازی سیستم استفاده می کنند لیکن لپ تاپ هایی با این ویژگی قیمت نسبتاً بالایی دارند. در این مقاله برآنیم تا با بررسی برخی از علل و دلایل گرم شدن لپ تاپ، پیشنهاداتی را جهت رفع این اشکال ارائه نماییم.

واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی لنوو

دلایل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ چیست؟

غالب گرمای تولیدی توسط لپ تاپ و دستگاه های رومیزی ناشی از فعالیت قطعاتی نظیر مادربرد، کارت گرافیک و مواردی از این دست است. البته به دلیل بزرگتر بودن کامپیوترهای رومیزی شخصی و وجود فضای مورد نیاز جهت تهویه و گردش هوا، گرمای ایجاد شده در این دستگاه ها کمتر از لپ تاپهاست.

 ساختار فشرده لپ تاپ ها سبب میگردد تا فضای لازم جهت گردش هوا در این دستگاه ها وجود نداشته باشد و گرمای ایجاد شده در آنها به مراتب بیشتر از پی سی ها ملموس گردد. از سویی دیگر به دلیل آنکه بدنه غالب لپ تاپ ها بسیار باریک است، فضای چندانی برای انتشار گرما وجود ندارد و همین امر سبب بالا رفتن دمای آنها می گردد.

موضوع بعدی مرتبط به تغذیه برق دستگاه است. هر چه لپ تاپ ها مجهز به پردازنده های قدرتمندتری باشند و سیستم عامل آنها برای اجرا نیازمند قدرت پردازش بیشتری باشد، گرمای بیشتری در داخل کیس تولید می شود. البته تولید کنندگان لپ تاپ با علم به این موضوع، مکانیزم های متعددی را درون تولیدات خود تعبیه کرده اند تا حرارت ایجاد شده دفع گردد.

پنکه ها، حرارت گیرها و دریچه های هوا برخی از ابزارهای تعبیه شده جهت رفع گرمای تولیدی توسط دستگاه هستند. با این وجود، گاه این امکانات، عملکرد مورد نظر را ندارند و دمای دستگاه همچنان بالا می رود. آشنایی با برخی ترفندها و راهکارهای موثر در پایین آوردن دمای دستگاه سبب می گردد تا به عمر مفید آن افزوده شده و در طولانی مدت عملکرد بهتری از خود ارائه نمایند. در بخش های بعد با برخی از این راهکارها آشنا می شویم.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ منجر به چه آسیب هایی می گردد؟

غالب لپ تاپ های عرضه شده به بازار از مادربردهای نسبتاً ظریف و پیشرفته ای برخوردارند که به گرما بسیار حساس هستند. این حساسیت به ویژه در نمونه های اولترا یا فوق باریک نسبتاً بیشتر است. ساختار فشرده قطعات در این دستگاه ها سبب می گردد تا در زمان آسیب یک قطعه، احتمال آسیب سایر قطعات بسیار بالا باشد.

بد نیست بدانید که دمای قطعات داخلی سیستم یکی از مهم ترین عوامل آسیب رسان به قطعات داخلی کامپیوتر از جمله مادربرد و کارت گرافیک آن است که با استفاده از چند سنسور اندازه گیری می شود. داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ممکن است سبب آتش گرفتن دستگاه نیز شود. اتفاقی که در دفعات بیشمار برای بسیاری از لپ تاپ ها افتاده و شرکت های عرضه کننده را ناچار به جمع آوری لپ تاپ ها از سطح بازار کرده است. برخی دیگر از اختلالات رایج ناشی از افزایش دمای لپ تاپ عبارتند از: بروز اشکالاتی در باتری و شارژر، آسیب دیدگی صفحه نمایش و پرش های گاه و بی گاه تصویر آن، تولید صداهای ناهنجار و آزاردهنده و ….

مطالب مفید

 تعمیرات لپ تاپ اپلتعمیر لپ تاپ ایسوس /تعمیر لپ تاپ توشیبا / تعمیرات لپ تاپ شارپ / تعمیرات لپ تاپ دل/ تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو / نمایندگی پاناسونیک / نمایندگی ریکو/تعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ  تاپ ایسر / تعمیرات لپ تاپ ال جی / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ / نمایندگی برادر /نمایندگی کپی کانن / نمایندگی اچ پی /نمایندگی زیراکس / نمایندگی ایکس ویژن /نمایندگی هواووی / تعمیر لپ تاپ لنوو / نمایندگی کیوسرا /نمایندگی اچ تی سی / تعمیرات لپ تاپتعمیرات مک بوک اپل / تعمیر لپ تاپ ایسوس /تعمیر لپ تاپ توشیبا / تعمیرات لپ تاپ شارپ /تعمیرات لپ تاپ دل /تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو /نمایندگی رسمی پاناسونیک / نمایندگی رسمی ریکوتعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ تاپ ایسر /تعمیرات لپ تاپ ال جی / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ /نمایندگی رسمی برادر /نمایندگی رسمی کانن / نمایندگی رسمی زیراکس /نمایندگی رسمی ایکس ویژن / نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا/تعمیر لپ تاپ لنوو / تعمیر لپ تاپ اچ پی / تعمیرات لپ تاپ اچ پی