اشتراک گذاری
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on facebook
Share on email

وصل نشدن تبلت به وای فای

در این مقاله به بررسی دلایل وصل نشدن تبلت به وای فای و راهکارهای موجود برای رفع این مشکل می پردازیم. منظور از عدم اتصال تبلت به وای فای، این است که شما در زمان اتصال به مودم از طریق وای فای، یا به اینترنت دسترسی ندارید و یا در کل امکان برقراری اتصال وجود ندارد. در صورتی که اتصال برقرار باشد اما شما به اینترنت دسترسی نداشته باشید، در کنار علامت وای فای، یک علامت تعجب (!) مشاهده میکنید.

در برخی از مدل ها نیز ممکن است آیکون خطی کره زمین نمایش داده شود. در صورتی که وصل نشدن تبلت به وای فای به معنای قطعی کامل اتصال باشد، نشان وای فای در بالای صفحه نمایش داده نمی شود. مشکل وصل نشدن تبلت به وای فای در بیشتر مواقع با راهکارهای ساده قابل رفع است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

وصل نشدن تبلت به وای فای

دلایل وصل نشدن تبلت به وای فای

مانند بسیاری از مشکلات دنیای فناوری و آی تی، دلایل وصل نشدن تبلت به وای فای، به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شود. البته در این مورد، احتمال بروز ایراد نرم افزاری بسیار بیشتر از موارد سخت افزاری است. خرابی سخت افزاری مودم، ایراد در وای فای تبلت دو دلیل سخت افزاری اصلی در زمان عدم اتصال تبلت به وای فای است.

البته در اغلب مواقع مشکلات نرم افزاری مانند تنظیمات نادرست در تبلت و مودم، باگ های نرم افزاری سیستم عامل  و یا قرارگیری در محل نامناسب نسبت به مودم، دلیل اصلی بروز این مشکل است.

راهکارهای رفع مشکل عدم اتصال تبلت به وای فای

راهکارهای ارائه شده در ادامه این مقاله، برای عیب یابی دقیق و ارائه راه حل مشکل، به ترتیب مشخصی بیان شده اند. به همین دلیل هر روش را به ترتیب امتحان کنید و وضعیت اتصال تبلت خود را به وای فای بررسی کنید. در صورتی که هنوز با مشکل وصل نشدن تبلت به وای فای روبرو هستید، به مرحله بعد بروید.  

روشن و خاموش کردن تبلت

در بسیاری از مواقع، باگ سیستم عامل و یا پر شدن حافظه پردازشی می تواند موجب بروز مشکل وصل نشدن تبلت به وای فای شود. ریستارت دستگاه (روشن و خاموش کردن تبلت) می تواند بسیاری از این مشکلات نرم افزاری را برطرف کند. پس پیش از هر کاری دستگاه تبلت خود را روشن و خاموش کنید.

برای این کار دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. با ظاهر شدن منو، گزینه Restart را انتخاب کنید. اگر در منوی نمایش داده شده گزینه Restart را در اختیار ندارید، با استفاده از گزینه پاور تبلت را خاموش کرده و با فشردن مجدد دکمه پاور آن را روشن کنید. در این حالت سعی کنید پس از خاموش شدن تبلت، چند ثانیه صبر کنید و مجددا تبلت را روشن کنید.

محل قرارگیری تبلت نسبت به مودم را تغییر دهید

موانعی همچون دیوارها و یا پیچ و خم های خانه و یا محل کار موجب می شود تا سیگنال آنتن مودم به درستی به دستگاه تبلت نرسیده و یا سیگنال های ارسالی به تبلت به دستگاه مودم نرسد. این قطعی های کوتاه مدت (در حد چند میلی ثانیه) می تواند در راه اندازی وای فای اختلال ایجاد کند و شما را با مشکل وصل نشدن تبلت به وای فای مواجه کند.

سعی کنید در هنگام اتصال اولیه به وای فای در محلی نزدیک تر و با مانع کمتر نسبت به مودم روتر قرار بگیرید. برای بیشتر مودم ها، قرارگیری در فاصله 10 متری به عنوان ایده ال ترین فاصله برای برقراری ارتباط تلقی می شود.

وصل نشدن تبلت به وای فای

کانکشن را پاک کنید و دوباره تعریف کنید

در برخی موارد علت وصل نشدن تبلت به وای فای، تغییرات ایجاد شده در پارامترهای شبکه و یا تغییرات نادرست در اتصال تعریف شده بین تبلت و مودم است. در این صورت ابتدا باید کانکشن موجود را حذف کنید و سپس دوباره آن را تعریف کنید. ابتدا به صفحه تنظیمات تبلت بروید و در منوی اتصالات (Connections)، وای فای (Wi-Fi) را انتخاب کنید.

حالا در لیست کانکشن های موجود، کانکشن مورد را لمس کنید و تا زمان نمایش منو بر روی آن نگه دارید. گزینه Forget network را انتخاب کنید. با این کار کانکشن حذف می شود. دوباره به لیست کانکشن های در دسترس در تنظیمات وای فای بازگردید و کانکشن مورد نظر خود را انتخاب کرده و با وارد کردن رمز وارد آن شوید.

مودم روتر را ریستارت کنید

اگر روش های بیان شده در بالا مشکل وصل نشدن تبلت به وای فای را برطرف نکرد، به سراغ مودم بروید. ریستارت مودم و بازنشانی اتوماتیک تنظیمات می تواند در بسیاری از مواقع مشکل را برطرف کند. برای این کار از دکمه پاور استفاده کنید و در ادامه فیش آداپتور (برق) را از پشت مودم جدا کنید.

با این کار چراغ های مودم خاموش می شوند. اگر مودم از باتری ذخیره بهره مند است، باتری را نیز خارج کنید تا خاموش شود. حداقل به مدت 30 ثانیه صبر کنید و برق را مجددا به مودم وصل کنید و مودم را روشن کنید. کمی صبور باشید تا اتصال ADSL در مودم تکمیل شود و تمام چراغ های مودم (ADSL, Internet, Wi-fi) روشن شوند. حالا سعی کنید تا دوباره به مودم وصل شوید.

اتصالات مودم را بررسی کنید

از اتصال درست کابل برق و سیم تلفن به مودم مطمئن شوید. نوسانات جزئی ناشی از اتصال ناقص کابل برق می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در عملکرد مودم شود که یکی از آنها می تواند وصل نشدن تبلت به وای فای باشد. سعی کنید با دستگاهی دیگر مانند لپ تاپ به مودم وصل شوید تا از سلامت وای فای مودم مطمئن شوید.

چراغ های برقراری اینترنت در مودم را بررسی کنید. در صورتی که چراغ ADSL روشن باشد، اما ترافیک اینترنت بین تامین کننده اینترنت و مودم برقرار نباشد، شما حتی در صورت اتصال به مودم، به اینترنت دسترسی نخواهید داشت. روشن بودن چراغ اینترنت (که با یکی از نشان های موجود در تصویر زیر نمایش داده می شود) برای برقراری کامل اتصال وای فای ضروری است.

ریست فکتوری مودم و یا گوشی

در صورتی که مشکل وصل نشدن تبلت به وای فای ادامه پیدا کرد، ابتدا با کمک شرکت تامین کننده اینترنت مودم خود را ریست فکتوری کنید و تنظیمات را دوباره اعمال کنید. و در ادامه اگر هنوز مشکل برطرف نشد، تبلت خود را بعد از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود ریست فکتوری کنید. زیرا در این فرایند تمام اطلاعات تبلت شما پاک خواهد شد.

مشکلات سخت افزاری

اگر هنوز مشکل وصل نشدن تبلت به وای فای پابرجاست، این احتمال وجود دارد که مشکلی سخت افزاری در مودم یا تبلت وجود داشته باشد. برای پیدا کردن دستگاه معیوب، سعی کنید تا با تبلت خود به مودم دیگری وصل شوید و یا با گوشی یا تبلتی دیگر به مودم فعلی خود متصل شوید. از این طریق می توانید دستگاه معیوب را شناسایی کنید و برای تعمیر به کارشناس خبره تعمیر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *