اشتراک گذاری

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟ یکی از متداول ترین سوالات کاربران است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. لپ تاپ ها به طور کلی به دلیلی فشردگی هایی که دارند بیشتر با چنین اختلالاتی رو به رو می شوند. این اختلال عموما به دلایل بسیاری رخ می دهد و بیشتر کاربران پس از نصب ویندوز ۱۰ با این مشکل رو به رو می شوند. رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ تنها باید توسط متخصصان تعمیر لپ تاپ لنوو بررسی و تعمیر شود. سوختگی پیکسل ها یکی از رایج ترین عواملی است که به صورت تک نقطه ای و یا سیاهی کلی صفحه نمایش لپ تاپ به وجود می آید. در ادامه به بررسی رایج ترین دلایل سیاه شدن صفحه لپ تاپ و همچنین مرور راه هایی برای رفع این مشکل می پردازیم . مرور این راه حل ها به شما کمک می کند تا در صورت رو به رو شدن با این اختلال به راحتی دستگاه خود را تعمیر کنید.

سیاه شدن صفحه لپ تاپ

رایج ترین دلایل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

سیاه شدن صفحه لپ تاپ همان طور که پیش تر اشاره کردیم به دلایل بسیاری رخ می دهد.

  • باز و بسته کردن های مداوم لپ تاپ یکی از دلایل قطع شدن کابل های داخلی دستگاه است. در نتیجه باعث سیاه ماندن صفحه نمایشگر لپ تاپ می شوند.
  • از دیگر دلایلی که باعث سیاه شدن صفحه لپ تاپ می شود سوختگی پیکسل ها است که در دو صورت تک نقطه ای و یا سیاهی کامل صفحه رخ می دهد. در صورتی که تنها بعضی از نقاط نمایشگر لپ تاپ سیاه بود می توانید از بروز این مشکل اطمینان داشته باشید.
  • خراب بودن پاور، شارژ نشدن لپ تاپ ، اتصالی داشتن صفحه نمایش و … از دیگر دلایل بروز این اختلال هستند.
  • در مواردی نیز مشکل بایوس لپ تاپ منجر به روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ می شود. 
  • گاهی علائمی مثل روشن شدن چراغ کوچک لپ تاپ و سیاه ماندن صفحه نمایش را مشاهده می شود. اگر سیاه شدن صفحه لپ تاپ همچنان باقی بود یا اینکه لپ تاپ در مواردی به درستی روشن نشده اما مجددا چند روز بعد بدون مشکل روشن شود می توانی از مشکل بایوس لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.

راه کارهایی برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ

در صورتی که با مشکل سیاه شدن لپ تاپ مواجه شدید بهتر است موارد زیر را امتحان کنید:

  • از اتصالات داخلی و عدم قطعی در کابل های متصل کننده ی نمایشگر با کیبورد لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.
  • از شارژ بودن باتری لپ تاپ مطمئن باشید.
  • تمامی اتصالات جانبی مثل هارد اکسترنال ، موس و… را از دستگاه جدا کنید و یکی یکی مجددا متصل کنید. در صورتی که مشکل در یکی از این اتصالات باشد در زمان قطع آن ها از دستگاه صفحه نمایش به درستی عمل می کند.
  • در قسمت Projection تنظیمات نمایشگر لپ تاپ را بررسی کنید و آن را در حالت های مختلف امتحان کنید.
  • درایور کارت گرافیک را حذف نصب کنید و مجددا نصب کنید. در صورتی که می خواهید این کار را انجام دهید سیستم را در حالت ایمن بوت کنید.
  • اگر هیچ یک از راه های ذکر شده موثر نبود از متخصصان در نمایندگی لنوو کمک بگیرید.

نمایندگی تعمیرات لنوو

نمایندگی تعمیرات لنوو انواع تولیدات این کمپانی را به صورت اورجینال به فروش می رساند. تمامی محصولات لنوو در نمایندگی رسمی لنوو به همراه ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند.  شما می توانید با مراجعه به نمایندگی  رسمی لنوو انواع تولیدات این شرکت را همراه با مشاوران این مرکز بررسی کنید و در آخر بهترین را برای خود انتخاب کنید. مشاوران حاضر در نمایندگی رسمی لنوو تمامی اطلاعات تخصصی و فنی انواع محصولات را در صورت نیاز در اختیار شما قرار می دهند و برای انتخابی بهتر شما را یاری می کنند. واحد تعمیرات نیز در ای نمایندگی برای هر محصول به صورت مجزا فعالیت می کند.

دسترسی واحد تعمیرات لنوو به انواع تجهیزات و امکانات سبب شده تا بتواند تمامی خدمات تعمیراتی را در بالاترین سطح کیفی ارائه کند. رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این نمایندگی به شمار می رود. انواع محصولات لنوو با مراجعه به نمایندگی مجاز لنوو قابل فروش و تعمیر است. کلیه ی خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی لنوو برای کاربران تضمین می شود.

به منظور مطالعه دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک ‌های زیر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.