اشتراک گذاری

تعمیر هارد کامپیوتر لنوو

اگر از کاربران کامپیوترهای خوش‌ساخت و منحصربفرد لنوو هستید می‌توانید سرویس‌های تخصصی‌ مرتبط با هارد این محصول را با حضور در نمایندگی لنوو دریافت نمایید. در نمایندگی لنوو تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با بهسازی، ترمیم، تعویض و تعمیر هارد کامپیوتر لنوو قابل دریافت است. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز توسط تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان تعمیر انجام می‌پذیرد.

برخی از سرویس‌های مرتبط با هارد کامپیوتر لنوو که با حضور در این مرکز قابل دریافت است عبارتند از: تعمیر هارد کامپیوتر Lenovo با پیغام فرمت دیسک، تعمیرات هارد کامپیوتر Lenovo در زمان پاک شدن پوشه یا فایل خاص، رفع مشکل عدم شناسایی صحیح یا عدم نمایش ظرفیت درست هارد کامپیوتر لنوو، رفع مشکل هارد Fdisk شده در مرکز تعمیر هارد کامپیوتر لنوو، ترمیم هارد سوخته‌ لنوو و …. .

تعمیر هارد کامپیوتر لنوو با گارانتی

در صورت خرابی هارد کامپیوتر لنوو به این نکته توجه نمایید:

اگر هارد کامپیوتر لنوو شما خراب باشد اما مورد شناسایی واقع شود بی شک یکی از اشکالات پیش آمده، درخواست های مکرر دستگاه مبنی بر نیاز به فرمت کردن است. در صورت تأیید فرمت هارد، در واقع کاربر فایل های سیستمی روی هارد خراب را دوباره سازی کرده است. این کار به اطلاعات هارد آسیب جدی وارد می کند و کار تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات آن را بسیار دشوار می کند.

بنابراین توصیه می شود که اگر هارد مورد استفاده سرعت کندی دارد و بعد از مدت طولانی پیغام فرمت میدهد از فرمت کردن آن جداً پرهیز کنید. در صورتی که از روی ناآگاهی و یا بی‌احتیاطی پیغام فرمت را تأیید کرده اید در اسرع وقت به واحد بازیابی اطلاعات واقع در مرکز تخصصی تعمیر هارد کامپیوتر لنوو مراجعه نمایید تا سرویس های بازیابی و ریکاوری اطلاعات بر روی هارد پیاده شود.

نحوه تعمیر هارد کامپیوتر لنوو

نوع تعمیر اِعمال شده بر روی هارد کامپیوتر لنوو بسته به نوع اشکال پیش آمده و سطح آن متفاوت است. کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لنوو، پس از بررسی های تخصصی، نوع اشکال پیش آمده را تشخیص داده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر هارد را آغاز می‌کنند. در بخش زیر به برخی از رایج‌ترین اشکالات پیش آمده در هارد و روش رفع آنها اشاره خواهد شد.

  • تعمیر هارد با ایرادات منطقی

در صورتی که هارد کامپیوتر لنوو دچار ایرادات منطقی شده باشد، اطلاعات و داده‌های هارددیسک قابل دسترسی نخواهد بود و یا ممکن است مرتباً پیغام فرمت از سوی دستگاه ارائه شود. در برخی موقعیت‌ها نیز اشکال Unallocated در هارد مشاهده می‌شود. در چنین موقعیت‌هایی جهت تعمیر هارد کامپیوتر لنوو لازم است تا هارد را فرمت کرده و مجدداً پارتیشن بندی کرد.

(نکته مهم: در صورتی که اطلاعات ذخیره شده در هارد برای شما مهم است، از فرمت کردن هارد اکیداً خودداری نمایید). بد نیست بدانید که هر هارد شامل یک دیفکت لیست یا همان لیست خرابی است. علاوه بر دیفکت لیست ابتدایی یا P-list، که در زمان ساخته شدن هارد در شرکت سازنده این P-list پر می‌شود، یک لیست خرابی شامل G-list نیز وجود دارد (در زمان اتصال هارد به سیستم، خرابی هایی که در هارد وجود دارد در این لیست قرار می‌گیرد). پر شدن لیست خرابی G-list عامل خرابی های لاجیکالی هارد نیز می‌شود.

  • تعمیر هارد با خرابی های الکترونیکی

مهمترین قسمت الکترونیکی هارد برد آن است که رابط بین هارد و سیستم عامل می‌باشد. در  صورتی که قطعه الکترونیکی یا برد وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، هارد کامپیوتر لنوو یا اصلاً روشن نمی‌شود یا اینکه نمی‌تواند نیروی مورد نیاز جهت گردش اسپیندل موتور را تأمین کند؛ در برخی مواقع نیز هارد قابل شناسایی نخواهد بود؛ در چنین شرایطی لازم است تا فرآیند عیب یابی هارد طی شده و پس از تشخیص نوع اشکال پیش آمده اقدامات لازم جهت تعمیر هارد آغاز گردد.

در صورتی که امکان تعمیر برد هارد وجود نداشته باشد می‌توان با یک نمونه مشابه آن را جایگزین کرد. لازم به ذکر است که هر هارد دارای یک ROM منحصر بفرد در روی برد است که اگر برد را عوض کنیم حتماً باید تعویض رام نیز انجام دهیم. اگر خرابی ROM رخ دهد امکان شبیه سازی آن فقط در یک نمونه هارد بیشتر امکانپذیر نیست، اما اگر خرابی بقیه قسمت های برد باشد میتوان با تعویض برد با برد مشابه هارد را قابل استفاده مجدد کرد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با این اشکال با حضور در مرکز تعمیر هارد کامپیوتر لنوو قابل دریافت است.

  • تعمیر خرابی های فیزیکی هارد

در برخی موقعیت‌ها هد هارد پس از تعمیر قابل استفاده است (مثلاً هد روی سطح پلتر گیر کرده باشد و با آزاد کردن آن، پلتر آسیب ندیده باشد). اما در برخی موقعیت ها مثلاً در خرابی های فیزیکالی دیگر هارد به درد تعمیر نمی‌خورد مگر اینکه اطلاعات مهمی در آن ذخیره شده باشد که در اینصورت با تعویض قطعه معیوب، می‌توان هارد را ریکاوری کرد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با این اشکال با حضور در مرکز تعمیر هارد کامپیوتر لنوو قابل دریافت است.

خرابی فیزیکی هارد همانگونه که از نام آن پیداست به خرابی‌هایی گفته می‌شود که مرتبط با بخش سخت افزار هارد است. در این وضعیت خرابی‌هایی در سطح فیزیکی هارد مثلاً در هد، اسپیندل، موتور و مواردی از این دست-  ایجاد می‌شود و مانع از کار کردن صحیح هارد می‌گردد. در این وضعیت نیاز است تا هارد کامپیوتر لنوو در کلین روم های تخصصی باز شده و تعمیر گردد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با این اشکال با حضور در مرکز تعمیر هارد کامپیوتر لنوو قابل دریافت است.

تعویض هارد کامپیوتر لنوو

در صورتی که به هر دلیل قصد دارید جهت تعویض هارد کامپیوتر لنوو خود اقدام کنید می‌توانید دستورالعمل ارائه شده در بخش زیر را دنبال نمایید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در حین تعمیر و تعویض هارد کامپیوتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت (بخش تماس با ما) با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

  1. اگر دیسک گردان شما هنوز در حال کار کردن است، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  2. یک هارد دیسک جدید تهیه کنید.
  3. هارد درایوهای مبنی بر SATA ( سریال ATA ) یا IDE ( آ دی اِی): دقت نمایید که هارد دیسک جدید مدنظرتان با دستگاه شما سازگاری داشته باشد. اگر قصد دارید که یک درایو 5/3 اینچی را جایگزین درایو 5/2 اینچی کنید از این مسئله که کیس کامپیوتر شما از این هارد پشتیبانی می‌کند مطمئن گردید.
  4. هنگام لمس کردن اجزاء برقی با احتیاط عمل کنید.
  5. کیس کامپیوتر را باز کنید. هر دو طرف کیس را با برداشتن پیچ های پشت محفظه ایستاده و کشیدن صفحه ها باز کنید.
  6. جای هارد کامپیوتر لنوو را پیدا کنید.
  7. هر کدام از پیچ هایی که درایو را به کیس کامپیوتر و یا جعبه درایو سخت نگه می دارند را بردارید.
  8. تنها در صورتیکه هارد درایو IDE را دارید این مرحله را انجام دهید.
  9. با قرار دادن درایو در مکان مورد نظر هارد درایو را نصب کنید.
  10. اگر می‌خواهید هارد درایو اولیه را جایگزین کنید، باید نرم افزار خود را دوباره نصب کنید و یا از دیسک های بازیابی استفاده کنید.

خدمات تخصصی تعمیرات هارد کامپیوتر لنوو

  • ترمیم و تعمیر هارد لنوو
  • تعمیرات هارد لنوو با انواع فایل سیستم
  • حل مشکل عدم شناسایی هارد دیسک لنوو
  • انجام اقدامات لازم جهت تعمیر هارد ضربه خورده و آسیب‌دیده لنوو
  • تعمیر هارد با خرابی Read از جمله رید (۰ , ۱ , ۰+۱ , ۵ , …)
  • تعمیر هارد کامپیوتر لنوو با وجود بدسکتور
  • تعمیر هارد لنوو با پیغام فرمت دیسک
  •  تعمیرات هارد لنوو در زمان پاک شدن پوشه یا فایل خاص
  • تعمیرات هارد لنوو با مشکل اطلاعات از دست رفته
  • تعمیر هارد کامپیوتر لنوو با مشکل خرابی در برد الکترونیک هارد
  • تعمیرات هارد دل با مشکل ضربه خوردگی در مرکز تعمیر هارد کامپیوتر دل
  • تعمیرات هارد دل با مشکل از دست رفتن اطلاعات به دلیل پارتیشن‌بندی مجدد یا حین تغییر سایز درایوها یا نصب ویندوز
  • رفع مشکل عدم شناسایی صحیح یا عدم نمایش ظرفیت درست هارد لنوو
  • رفع مشکل هارد Fdisk شده در مرکز تعمیر هارد کامپیوتر لنوو
  • ترمیم و تعمیر هارد معیوب یا به اصطلاح سوخته‌ لنوو
  • تعمیرات هارد لنوو با ظرفیت‌های مختلف
  • تعمیر کامپیوتر هارد لنوو و بازیابی اطلاعات انواع حافظه‌ها
  • تعمیرات هارد و ریکاوری اطلاعات انواع هارد لنوو
  • رفع مشکل صدای ناهنجار هارد لنوو
  • رفع مشکل هارد لنوو با برد سوخته در مرکز تعمیر هارد کامپیوتر لنوو
  • رفع مشکل هارد معیوب لنوو به دلیل ورود ویروس
  • تعمیرات هارد لنوو با مشکل عدم نمایش صحیح ظرفیت هارد
  • تعمیر هارد لنوو با مشکل اطلاعات و فایل‌های پاک شده یا پریده از هارد
  • تعمیرات هارد لنوو با مشکل کند بودن عملکرد
  • تعمیرات هارد لنوو با مشکل فرم ویر بر اثر دستکاری

تعمیرات کامپیوتر در تهران

دارندگان کامپیوترهای لنوو می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال سخت افزاری و نرم افزاری در دستگاه خویش به مرکز تعمیرات کامپیوتر در تهران مراجعه نمایند و ایرادات ایجاد شده در دستگاه خود را مرتفع نمایند. مرکز تعمیرات کامپیوتر لنوو با بهره مندی از سال‌ها تجربه در امر تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری  و نرم افزاری کامپیوتر را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. شایان ذکر است تمامی تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات desktop لنوو پس از اتمام کار، به تأیید کارشناسان فنی این مرکز خواهد رسید.

کارشناسان فنی این مرکز، پس از انجام تست‌های اولیه و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، آن را برای تحویل به مشتری آماده و بسته‌بندی می‌کنند. در غیر اینصورت، یعنی در صورت بروز اشکال مجدد در دستگاه، کالا مجدداً به بخش فنی تعمیرات کامپیوتر در تهران ارجاع داده خواهد شد. این امر جهت پیاده‌سازی استانداردهای جهانی، ارتقاء سطح کیفی خدمات و کسب رضایت بیش از پیش هموطنان گرامی در این مرکز صورت می‌پذیرد.

تعمیرات لنوو

تعمیرات لنوو و رفع اختلالات ایجاد شده در دستگاه‌های این برند اگرچه ادعای بسیاری از مراکز فعال در این عرصه است لیکن تعمیرات انجام شده در این راستا – با توجه به پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی های به کار رفته در این تولیدات- می‌بایست به دست کارشناسانی انجام پذیرد که ضمن بهره‌مندی از تجهیزات هوشمند، دانش فنی مورد نیاز را همگام با فنآوری‌های روز دنیا کسب کرده باشند.

عدم توجه به این امر و مراجعه به مراکز غیرمجاز جهتِ تعمیرات لنوو سبب می‌گردد تا بسیاری از دستگاه‌ها پس از تعمیر، هیچ‌گاه کیفیت اولیه خود را بازنیابند و گاه با خرابی بیش از پیش، امکان بهبود و تعمیر آن‌ها برای همیشه از میان برود. پیشنهاد ما آن است که پیش از مراجعه به یک مرکز جهتِ تعمیرات لنوو از مجاز و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید. نمایندگی تعمیرات لنوو با آگاهی از کاستی‌های موجود در این عرصه، در راستای تأمین و برآورده‌سازی نیازهای کاربران به یک مرکز مجاز و استاندار راه‌اندازی شده است.