جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت هنگ کردن لپ تاپ لنوو چیست؟

هنگ کردن لپ تاپ یکی از رایج‌ترین مشکلات و البته آزار دهنده‌ترین آنها است. حتماً برای شما اتفاق افتاده که هنگام کار بر روی لپ تاپ، آن هم زمانی که مشغول انجام فعالیت مهمی هستید، به یکباره لپ تاپ فعالیت خود را متوقف می‌کند. در این شرایط شما نمی‌توانید هیچگونه کاری بر روی آن انجام دهید.

این موضوع در اصطلاح، هنگ کردن لپ تاپ گفته می‌شود که کاربران زیادی از آن شکایت دارند. در این مطلب قصد داریم به این سؤال که چرا لپ تاپ لنوو هنگ می‌کند پاسخ دهیم. همچنین در این جا شما می‌توانید برخی از راهکارها را برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ لنوو به کار ببرید. کارشناسان تعمیر لپ تاپ در نمایندگی لنوو آماده ی پاسخگویی به تمامی پرسش های شما هستند.

هنگ کردن لپ تاپ لنوو

نقش مشکلات سخت افزاری در هنگ کردن لپ تاپ

گاهی اوقات زمانی که لپ تاپ هنگ می‌کند، برخی قطعات سخت افزاری با مشکل مواجه شده‌اند. این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که سخت افزار شما توانایی پردازش اطلاعات مورد نیاز را ندارد. برای مثال کارت گرافیک لپ تاپ شما ظرفیت پایینی دارد و شما در حال اجرا کردن یک بازی با گرافیک بالا هستید. در این صورت لپ تاپ هنگ می‌کند. گاهی نیز نقش قطعات سخت افزاری در هنگ کردن لپ تاپ لنوو جدی‌تر بوده و آن زمانی است که این قطعات کارایی خود را از دست داده باشند. برای مثال هارد دیسک، رم و یا گرافیک خراب شده و در نتیجه سیستم هنگ می‌کند. نداشتن حافظه کافی از سوی هارد دستگاه و کافی نبودن ظرفیت رم نیز از جمله دلایل هنگ کردن لپ تاپ است.

عمل نکردن فن لپ تاپ و داغ شدن CPU نیز می‌تواند از دلایل هنگ کردن لب تاپ لنوو باشد. همچنین یکی دیگر از موارد یخ زدن لپ تاپ به دلیل بد سکتور گرفتن هارد دستگاه می باشد. بدسکتور بر روی هارد دیسک یک دسته کوچکی از فضای ذخیره سازی هارد است که معیوب به نظر می‌رسد. این سکتور خراب معمولاً به درخواستهای خواندن یا نوشتن دستگاه پاسخ نمی‌دهد.

مشکلات نرم‌افزاری هنگ کردن لپ تاپ لنوو

اگر لپ تاپ لنوو شما هنگ می‌کند، ممکن است این مشکل از سوی برخی از نرم‌افزارها و یا شیوه اجرا کردن آنها باشد. در ادامه به مهمترین مشکلات نرم‌افزاری که موجب هنگ کردن سیستم می‌شوند می پردازیم. توجه داشته باشید که اگر لپ تاپ قفل شده و در یک صفحه متوقف شده، ممکن است یک نرم‌افزار با سیستم شما همخوانی نداشته باشد. در این صورت با حذف یا تغییر این نرم افزار مشکل هنگ کردن لب تاپ شما حل می‌شود. در زیر برخی مشکلات نرم افزاری آورده شده است که شما می‌توانید هریک از آنها بررسی کرده و مشکل لپ تاپ خود را برطرف کنید.

1. اجرا کردن همزمان تعداد زیادی برنامه

اگر با مشکل هنگ کردن لپ تاپ لنوو مواجه هستید، ممکن است به این دلیل باشد که در حال انجام کار با چند برنامه مختلف می‌باشید. اجرا کردن همزمان برنامه‌ها، نقش زیادی در قفل شدن لپ تاپ و هنگ کردن آن دارد. این موضوع سبب می‌شود به CPU فشار بیشتری وارد شود. برای رهایی از قفل شدن سیستم، برنامه‌ها را به صورت معقول اجرا کنید و تعداد برنامه‌های در حال اجرا را کاهش دهید.

2. ویروسی شدن و نداشتن آنتی ویروس مناسب

کند شدن لب تاپ و پایین آمدن سرعت آن در هنگام اجرای برنامه‌ها ممکن است نشان دهنده ویروسی شدن لپ تاپ باشد. اگر بر روی سیستم، آنتی ویروس مناسبی نصب نشده باشد، احتمال ویروسی شدن لپ تاپ لنوو افزایش می‌یابد و در نتیجه هنگ می‌کند. برای حل این مشکل باید یک آنتی ویروس قدرتمند نصب کرده و یا اینکه اقدام به تعویض ویندوز و بلافاصله نصب آنتی ویروس کرد.

3. یکپارچه نبودن ویندوز

گاهی کاهش سرعت لپ تاپ به خاطر از هم گسیختگی و بهم ریختگی اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک است. توجه کنید که تا زمانی این از هم گسیختگی زیاد نباشد، سیستم هنگ نمی‌کند، اما زمانی که اطلاعات کاملاً به هم ریخته باشند لپ تاپ هنگ می‌کند و نیاز به دیفرگ کردن دارد.

4. نصب دو آنتی ویروس همزمان

اگر در لپ تاپ خود دو آنتی ویروس نصب کرده‌اید باید بدانید که این موضوع از جمله دلایل هنگ کردن لپ تاپ لنوو است. نصب دو آنتی ویروس روی یک ویندوز باعث هنگ کردن سیستم می‌شود. برای رهایی از این مشکل باید ویندوز را در حالت safe mode اجرا کرد. برای این کار سیستم را ری استارت و سپس کلید f8 را بزنید.

5. مشکل رجیستری ویندوز

رجیستری جایی است که تنظیمات نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در سیستم‌عامل ویندوز به ثبت می‌رسند. وجود مشکلاتی در رجیستری یکی از دلایل هنگ کردن لپ تاپ لنوو است. اگر قفل شدن لپ تاپ لنوو به دلیل ریجستری ویندوز باشد باید ویندوز را عوض کرد و یا با استفاده از نرم افزارهای بهینه سازی رجیستری، آن را تعمیر کرد.

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ لنوو

اگر مشکل هنگ کردن لپ تاپ شما مربوط به مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد، بهتر است برطرف کردن آن را به متخصصان و کارشناسان خبره در این زمینه بسپارید. کند شدن سرعت لپ تاپ، متوقف شدن آن در یک صفحه و آبی شدن صفحه نمایش، نشان دهنده آن است که لپ تاپ شما با مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری مواجه شده است. برای رفع مشکلات لپ تاپ لنوو بهتر است مشکل آن را با کارشناسان تعمیر لپ تاپ لنوو درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.