جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

معرفی لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو

مایکروسافت و کوالکام به طور رسمی از اولین لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو رونمایی کردند. کامپیوترهایی که برخوردار از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ هستند و ویندوز ۱۰ بر روی آن‌ها نصب شده است. لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو دستگاه های هیبریدی مایکروسافت سرفیس هستند با این تفاوت که عملکرد آنها به دلیل استفاده از پردازنده‌ کوالکام و نسخه ویندوزی بسیار متفاوت است.

جالب است بدانید که شرکت ARM Holding خود تولیدکننده پردازنده نیست و در عوض گواهی استفاده از معماری ARM را به دیگر تولیدکنندگان نیمه هادی می‌فروشد. کمپانی‌ها نیز به راحتی تراشه‌های خود را براساس معماری ARM تولید می‌کنند. از جمله کمپانی‌هایی که پردازنده خود را براساس معماری ARM طراحی می‌کنند می‌توان به اپل در تراشه‌های Ax، سامسونگ در پردازنده‌های Exynos، انویدیا در تگرا و کوالکام در پردازنده‌های Snpdragon اشاره کرد.

لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو

ویژگی لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو

لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو در واقع نوت بوک هایی شبیه به آیپد یا گوشی هستند. یعنی نوت‌بوک‌هایی که مثل موبایل یا تبلت همیشه روشن و دائما متصل به اینترنت LTE هستند. بدین ترتیب وقتی درب لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو را باز می‌کنید دستگاه در عرض یک چشم به هم زدن آماده به کار است و وقتی در آن را می‌بندید لازم نیست نگران خالی شدن شارژ باتری باشید.

شارژدهی باتری این دستگاه‌ها و نوع اتصال آن‌ها به اینترنت LTE کاملا با لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به پردازنده‌های اینتل متفاوت است. انتظار می‌رود که لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو بین ۲۰ تا ۲۲ ساعت شارژدهی داشته باشند. پنج سال پیش مایکروسافت با انویدیا برای ساخت نوت‌بوک‌های مجهز به ویندوز RT همکاری کرد. با این حال عملکرد این نوت‌بوک‌ها و شارژدهی باتری آن‌ها اصلا خوب نبود و این دستگاه‌ها نمی‌توانستند اپلیکیشن‌های معمولی دسکتاپ را اجرا کنند.

خدمات تخصصی نمایندگی لنوو: تعمیر لپ تاپ

تاریخچه ARM

حال که با ویژگی لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو آشنا شدید بهتر است با  ARMنیز آشنا شویم. ARM نوعی از معماری پردازنده‌های کامپیوتری است که بر طبق طراحی RISC CPU و توسط کمپانی بریتانیایی ARM Holding طراحی شده است. معماری ARM که دستورالعمل‌های ۳۲ بیتی را پردازش می‌کند از دهه ۱۹۸۰ تا به امروز در حال توسعه است. ARM مخفف Advanced RISC Machine است و از آنجایی که این معماری براساس طراحی RISC بنا شده، هسته اصلی CPU نیاز به ۳۵ هزار ترانزیستور دارد این در حالی است که پردازنده‌های معمولی رایج x86 که براساس CISC طراحی شده‌اند حداقل نیاز به میلیون‌ها ترانزیستور دارند.

مهمترین دلیل مصرف بسیار پایین انرژی در پردازنده‌های مبتنی بر ARM که باعث استفاده گسترده آنها در ابزارهای پرتابل مانند تلفن هوشمند یا تبلت شده نیز همین موضوع است. مایکروسافت و کوالکام به طور رسمی از اولین نوت‌بوک‌های ویندوزی مجهز به پردازنده‌های ARM رونمایی کردند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، HP، لنوو و ایسوس سازنده‌ی این نوت‌بوک‌ها هستند. نوت‌بوک‌هایی که از پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برند و روی آن‌ها ویندوز ۱۰ نصب شده است.

نمایندگی لنوو و واحدهای تعمیرات لنوو

نمایندگی رسمی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در سه حوزه مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ سه حوزه‌یِ مذکور عبارتند از: فروش محصولات لنوو، تعمیرات لنوو و آموزش تعمیرات لنوو. تمامی خدمات و سرویس های مرتبط با این برند با همکاری تیمی از برترین مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و بازیابی در نمایندگی لنوو انجام می پذیرد.

این مرکز به یُمن حضور پرسنل فنیِ متخصص و مهندسان متبحر، توانسته است در طول سالهای اخیر با ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، اطمینان مشتریان خویش را جلب نماید. سال هاست که نام محصولات لنوو با نمایندگی lenovo گره‌ خورده و کاربرانِ محصولاتِ این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان برای تعمیر، نمایندگی رسمی لنوو بوده است.

کاربران گرامی در صورت نیاز می توانند از سیستم سرویس در محل لنوو جهت دریافت خدمات مورد نیاز استفاده نمایند. واحدهای تعمیرات لنوو در بخش زیر معرفی می گردند. جدیدترین اخبار لنوو نظیر خبر لپ تاپ های مجهز به ARM لنوو با مراجعه به بخش اخبار وب سایت قابل پیگیری است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.