اشتراک گذاری

تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو

یکی از خدماتی که در نمایندگی لنوو ارائه میگردد، تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو میباشد که در این مرکز به دست متخصص ترین افراد و با استفاده از بهترین و به روز ترین ابزار آلات انجام میگیرد. نمایندگی لنوو با بهره گیری از کادری مجرب و خبره، تاکنون توانسته است بالاترین سطح کیفی خدمات را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. تمامی خدمات موجود در این نمایندگی از فروش تا خدمات پس از فروش بر اساس استانداردهای روز دنیا بوده است.

نمایندگی لنوو توانسته است همچون نام این برند که سالهاست در صنعت تولید  لپ تاپ میدرخشد، از خود چهره ای مناسب و درخور نام این برند به نمایش بگذارد. به مدد بهره مندی از مهندسین و کارشناسان متبحر، متخصص و مجرب و همچنین برخورداری از امکانات، تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز دنیا ، این مرکز تبدیل به یکی از برترین مراکز تعمیر و فروش لپ تاپ در ایران شده است. تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو در این مرکز توسط مهندسین و متخصصینی انجام می گیرد که به تمامی نکات مهم در زمینه ی ترمیم و تعمیر لپ تاپ ها مسلط هستند .

تعمیر لولا لپ تاپ لنوو

تعمیر یا تعویض لولای لپ تاپ لنوو ؟

 تعمیر یا تعویض لولای لپ تاپ بستگی به نوع شکستگی آن و همین طور نوع لپ تاپ دارد.  اگر شکستگی  سطحی باشد امکان تعمیر آن وجود دارد ولی در صورت وسیع  بودن آن ، به هیچ وجه امکان تعمیر یا جوشکاری وجود نداشته و باید لولای شکسته با نمونه سالم و مربوط به  همان مدل لپ تاپ تعویض شود. طبق نظر متخصصین مرکز خدمات سخت افزار ایران تعویض لولا بهتر از تعمیر آن است ، اولا به دلیل  فشار زیادی که روی این قطعه وجود دارد، اگر از حالت یک پارچه خارج شود بسیار ضعیف و آسیب پذیر می گردد، دیگراین که در لولاهای لپ تاپ ها با برند های مختلف و متنوع ، از فلزات و آلیاژ های مختلف و مخصوصی استفاده می شود که بدلیل این امر،عمل جوشکاری با فلزات معمول بصورت صحیح انجام نشده و محل جوش خورده پایدار نیست.

این موضوع درمورد لپ تاپ هایی که بسیار نازک و ظریف طراحی شده اند و نمی توان لولای جوش خورده را به درستی سر جای خود قرار داد نیز صدق می کند و این بدلیل ضخیم شدن بخش های جوش کاری شده است. پس  در این موارد بهتر این است که از قطعه ی جدید و استاندارد استفاده کنیم تا دوباره لپ تاپ شما مثل روز اول قابل حمل و نقل باشد. کارشناسان تعمیرات لپ تاپ لنوو بادقت و ریز بینی  و باتوجه  به نوع شکستگی لپ تاپ به تعمیر یا تعویض لولای شکسته ی لپ تاپ می پردازند.

نحوه تعمیر لولای لپ تاپ لنوو

روش تعمیر لولای لپ تاپ در بیشتر برندها یکسان است؛ اما با توجه به محل قرارگیری این قطعه، تفاوت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. در بیشتر مدل ها لولا در قسمت نوار فلزی پیچ شده است. قاب ها هم به شکل خاصی لولا را پوشانده اند. بنابراین برای دسترسی به لولا و ترمیم یا تعویض آن باید اول سراغ قاب رفت.

حساسیت تعمیر و تعویض لپ تاپ لنوو در این بخش است که قاب و اجزای آن باید به گونه ای باز شوند که ال سی دی لپ تاپ در معرض آسیب دیدگی قرار نگیرد. معمولا قاب های C ،A  و B از هم جدا می شوند و لولا خارج می شود. سپس با جوش دادن لولای لپ تاپ، لولا در جای خود محکم شده و قاب مثل اول بسته می شود.

تعمیر شل شدن لولای لپ تاپ لنوو

شل شدن لولا یکی از رایج ترین مشکلات این قطعه است. این اتفاق معمولا پس از ضربه خوردن لپ تاپ یا بر اثر باز و بسته کردن غیر اصولی درب می افتد. به این شکل که درب لپ تاپ باز نمی ماند و اصطلاحا می افتد. البته این مشکل به راحتی قابل تشخیص است و خیلی زود می توانید برای تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ خود در این شرایط اقدام کنید. لولای لپ تاپ انواع بسیاری دارد که همه آنها به نمایشگر (LED یا LCD) متصل شده اند. تیم تعمیرات لپ تاپ لنوو با توجه به نوع این قطعه، اقدامات لازم را برای رفع مشکل شل شدن آن انجام می دهند.

تعویض لولا لپ تاپ لنوو

هزینه تعمیر و تعویض لپ تاپ لنوو

تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو در برخی از مدل ها هزینه بالایی دارد. علت این مسئله هم جنس لولا و حساسیت ترمیم و تعویض آن است. با این حال تا عیب یابی دقیق و کامل، نمی توان در مورد هزینه تعمیر یا تعویض لولا نظر داد. درواقع این میزان و نوع خرابی لولاست که تعیین می کند چقدر باید برای ترمیم آن هزینه کنید.

اگر لولا شل شده باشد، نیاز به اقدام ویژه ای برای ترمیم آن نیست و می توان با هزینه ای مناسب، مشکل را حل کرد. اما اگر لولا شکسته باشد و به هر دلیل دیگری قابل ترمیم نباشد، نیاز به تعویض دارد. در این صورت هزینه تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ Lenovo بالاست و شامل قیمت لولای جدید هم می شود.

روند تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو

روند تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو با توجه به ایرادی که پیش آمده متفاوت می باشد. اما به هر روی اولین قدم در تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو  ، عیب یابی آن می باشد.  گاه لولای لپ تاپ شکسته و امکان تعمیر آن وجود ندارد. در این وضعیت کاربر ناچار است هزینه تعویض لولای لپ تاپ را پرداخت نماید.

درزمانی که ایراد به وجود آمده در لولا، سطحی باشد و امکان تعمیر و تریمم  آن وجود داشته باشد،  هزینه تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو ، پس از بررسی های کارشناسانه، به صاحب دستگاه اعلام شده و عملیات تعمیر آغاز می گردد.

جنس لپ تاپ نکته ای مهم در تعمیر و تعویض لولا

از آنجا که جنس لولای لپ تاپ ها، عموماً ترکیبی از فلزات و آلیاژ های مختلف است بنابراین استفاده از روش جوشکاری چندان کارساز نیست زیرا این کار باعث ضخیم شدن لولاها شده و سبب می شود تا لولا دیگر به درستی سر جای خود قرار نگیرد. در چنین شرایطی می بایست لولای شکسته با نمونه سالم آن تعویض شود. اگر شکستگی لولای لپ تاپ زیاد و وسیع باشد، امکان تعمیر یا جوشکاری این قطعه وجود نخواهد داشت؛ زیرا فشار زیادی روی آن وجود دارد و اگر از حالت یکپارچه خارج شود، آسیب پذیر می شود. مرکز تعمیرات لنوو تمامی خدمات مرتبط با تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ لنوو در این مرکز قابل دریافت است.

تعمیرات لنوو در نمایندگی لنوو

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در نماینگی لنوو تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ لنوو میباشد.  اما تعمیر لپ تاپ لنوو، تنها خدمت ارائه شده توسط این مرکز نیست.بلکه در تمام حوزه ها و برای تمام دستگاههای عرضه شده توسط کمپانی لنوو واحدهای تعمیراتی مجزایی گمارده شده است. واحدهای تعمیر نمایندگی لنوو به بخشهای مختلفی تقسیم میشوند.

در واقع میتوان گفت هر  کدام از دستگاههای مربوط به این شرکت در بخشی جداگانه و مختص خود، عیب یابی و تعمیر میگردند که این امر به ارائه کیفیت بالا در امر تعمیر و ترمیم دستگاه مربوطه کمک شایانی نموده است. در اینجا به ذکر نکاتی اشاره خواهیم کرد که منجر شده است تا نمایندگی Lenovo تبدیل به یکی از بهترین و درجه یک ترین مراکز جهت فروش و تعمیر دستگاههای مربوط به کمپانی لنوو گردد. در این بخش به معرفی برخی مشخصات واحدهای تعمیرات لنوو  می پردازیم ، در صورت تمایل خدمات ما را مطالعه نمایید.