جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا لپ‌تاپ بوت نمی شود؟

بوت نشدن لپ تاپ لنوو و دیگر برندها مسئله ای نسبتا رایج است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شود. این مشکل، به خودی خود نگران کننده نیست و با چند روش ساده که در ادامه به شما آموزش می دهیم، برطرف می شود. با این حال، گاهی هم ممکن است بوت نشدن لپ تاپ لنوو، ناشی از یک ایراد یا آسیب دیدگی جدی باشد. در ادامه، دلایل بالا نیامدن ویندوز در لپ تاپ لنوو را بررسی کرده و روش های رفع این مشکل را نیز معرفی می کنیم. در نهایت اگر همچنان با این مشکل مواجه شدید، می توانید از همکاران ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

بوت نشدن لپ تاپ لنوو

عدم بوت شدن لپ‌تاپ لنوو و شکل بروز آن

بوت نشدن لپ تاپ، ممکن است که به شکل های مختلفی بروز کرده و کاربران را دچار نگرانی هایی نماید. به عنوان مثال، گاهی ممکن است سیستم شکا به طور کلی روشن نشود. اگر هرچه تلاش کردید لپ‌تاپ لنووی شما روشن نشد، یکی از دلایل آن می تواند عدم توانایی دستگاه در بوت شدن باشد. همچنین گاهی لپ‌تاپ روشن می شود، اما با صفحه ای آبی رنگ در آن مواجه می شوید.

اگر سیستم روشن شد و قبل از اجرای ویندوز، شاهد توقف عملکرد آن بودید، علت این مساله می تواند بوت نشدن لپ تاپ لنوو باشد. بوت نشدن یا کرش کردن سیستم به هر شکلی که خود را نشان دهد، دارای دلایل و عوامل زمینه ساز متعددی است که در بخش های بعدی مفصلا به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت. همچنین توجه داشته باشید که در صورت مشاهده ی هریک از موارد ذکر شده، بهتر است با یک مرکز تعمیراتی معتبر تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از کارشناسان حوزه ی تعمیرات لپ تاپ لنوو دریافت نمایید.

دلایل بالا نیامدن لپ تاپ لنوو

بالانیامدن لپ تاپ لنوو، ممکن است دلایل نرم افزاری داشته باشد و یا ناشی از مشکلاتی در سخت افزار این دستگاه باشد. قدیمی بودن نسخه ی ویندوز، نصب نرم افزارهای دارای مشکل در سسیستم و ویروسی شدن سیستم، عمده ترین عوامل نرم افزاری هستند که منجر به بوت نشدن و عدم توانایی لپ تاپ لنوو در شناسایی و اجرای ویندوز می گردند.

خرابی بایوس، آسیب های هارد، مشکلات مربوط به برق، نواقص پاور و مواردی از این دست را نیز می توان به عنوان دلایل سخت افزاری بروز مشکل بوت نشدن لپ‌تاپ به شمار آورد. البته در اغلب موارد با توجه به نوع بروز خطای عدم بوت شدن لپ‌تاپ لنوو در این محصول، می توان پی به علت آن برد، اما توصیه می کنیم برای پیشگیری از بروز مشکلات بعدی، دستگاه خود را توسط یک تعمیرکار حرفه ای مورد بررسی قرار دهید.

راه حل های بوت نشدن لپ تاپ لنوو

بدیهی است که برای حل مشکل عدم بوت شدن لپ‌تاپ لنوو، باید دلایل بروز این مساله بررسی شده و به صورت تخصصی برطرف گردند. تعمیرات ویندوز از طریق DVD و یا نصب مجدد ویندوز، یکی از روش هایی است که می تواند از طریق رفع مشکلات سیستم عامل، به تعمیر بوت نشدن لپ‌تاپ کمک نماید. اسکن کردن برنامه ها و فایل های سیستم با استفاده از یک آنتی ویروس قوی نیز راه حل دیگری است که در صورت حمله ی ویروس ها، مشکل کرش کردن سیستم را برطرف می نماید.

اضلاح تنظیمات بایوس و تعمیرات این قطعه، به عنوان یکی از اصلی ترین راه هایی است که در رفع مشکل بوت نشدن لپ‌تاپ لنوو مفید واقع می شود. همانطور که پیش تر اشاره شد، یکی از دلایلی که منجر به بروز مشکل بوت نشدن سیستم می شود، خرابی هارد این دستگاه است. با بررسی و در صورت نیاز، تعمیر این قطعه، می توان تا حد زیادی مشکل بوت نشدن را برطرف نمود. به عنوان آخرین راه حل، بررسی و رفع مشکلات کابل های برق دستگاه و نیز ترمیم پاور نیز یکی دیگر از اقدامات کابردی برای رفع مشکل عدم بوت شدن لپ‌تاپ لنوو به شمار می رود.

راه حل های بوت نشدن لپ تاپ لنوو

راهکارهای حل مشکل بوت نشدن ویندوز در لپ تاپ لنوو

فعال سازی حالت  Safe Mode

یکی از اولین اقداماتی که می توانید برای حل مشکل بوت نشدن لپ تاپ لنوو انجام دهید، فعال سازی حالت امن است. وقتی سیستم را به صورت safe mode راه اندازی می کنید، سیستم با کمترین حجم برنامه ها اجرا می شود و با مشکل خاصی برای بوت شدن مواجه نمی شود. در حقیقت این حالت برنامه‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشته و با حداقل تعداد برنامه، یعنی تنها برنامه‌هایی که مورد نیاز بوت شدن هستند، اجرا می‌شود. حالت امن در بیشتر لپ تاپ های لنوو، به یکی از دو روش زیر فعال می شود:

استفاده از Windows Recovery

برای حل مشکل بوت نشدن لپ تاپ lenovo و ورود به حالت امن، می توانید از Windows Recovery  کمک بگیرید. پس از روشن کردن دستگاه و رسیدن به صفه بوت، سیستم را ریستارت کنید. این کار را سه بار تکرار کنید تا وارد Windows Recovery  شوید. سپس از بخش Choose an option گزینه Troubleshoot و پس از آن Advanced options و در نهایت Startup Settings را انتخاب نمایید. در صفحه جدید، می ‌توانید وارد Safe Mode شوید.

استفاده از  Recovery Drive

دومین روش ورود به Safe Mode ، استفاده از ریکاوری درایو است. یک درایو ریکاوری USB  از ویندوز را ایجاد کنید که محتوای این درایو شامل محیط ریکاوری ویندوز باشد. دقت کنید که برای ساختن درایو ریکاوری، نیاز به یک رایانه ویندوزی دیگر دارید. همچنین باید یک حافظه ذخیره سازی با حداقل 16 گیگابایت حجم داشته باشید و از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

برای حل مشکل بوت نشدن لپ تاپ در ویندوز، وارد کنترل پنل شده و گزینه Create a recovery drive  را انتخاب کنید. سپس دستورالعمل های ارائه شده را به ترتیب اجرا کنید تا درایو ریکاوری در حافظه جانبی (فلش، هارد اکسترنال و …) ایجاد شود. پس از تبدیل فلش مموری به حافظه‌ای قابل بوت، فلش را به کامپیوتر خود متصل کرده و ویندوز را ریستارت نمایید.

بررسی باتری لپ تاپ

گاهی باید برای حل مشکل بوت نشدن لپ تاپ لنوو، باتری را چک کنید. ابتدا لپ تاپ خود را با یک شارژر دیگر شارژ کنید. در صورت امکان، باتری را بیرون آورده و سعی کنید لپ تاپ را با برق شهری روشن کنید. اگر سیستم در این حالت بوت شد، یعنی ایراد از باتری است. پیشنهاد می دهیم به هیچ عنوان، تعمیر باتری لپ تاپ لنوو یا تعویض آن را به تعویق نیندازید!

جداسازی اتصالات USB

اگر به تازگی ویندوز را بروز رسانی کرده اید و با مشکل بوت نشدن لپ تاپ لنوو مواجه شده اید، احتمالا ایراد از اتصالات یو اس بی است. برای حل مشکل در این شرایط، بد نیست که تمامی دستگاه ها و تجهیزات USB شامل موس، اسپیکر و … را از لپ تاپ جدا کرده و مجددا آن را روشن کنید.

خاموش کردن  Fast boot

خاموش کردن بوت سریع هم می تواند باعث حل مشکل بوت نشدن لپ تاپ لنوو و دیگر برندها شود. توضیح این که گزینه‌ ای با عنوان Fast boot در BIOS و UEFI برخی لپ تاپ ها وجود دارد که کاری می کند سیستم بسیار زودتر از حالت عادی لود شود. برای خاموش کردن این قابلیت باید به محیط بایوس دسترسی داشته باشید.

معمولا با فشردن کلید Delete در هنگام بوت دستگاه وارد محیط BIOS یا UEFI می شوید. پس از دسترسی به این بخش، ویژگی Fast boot  را در بخش Advanced options پیدا کرده و آن را خاموش نمایید. البته اگر لپ تاپ شما تولید قبل از 2013 است، این قابلیت در آن وجود ندارد.

ویروس کشی سیستم

ویروس کشی و اسکن کردن سیستم، در بسیاری از موارد، مشکل بوت نشدن لپ تاپ را حل می کند. شما می توانید آنتی ویروس را با DVD یا یک دستگاه USB در سیستم بوت کنید.

استفاده از Command Prompt

بوت کردن سیستم به‌ طور مستقیم در محیط  Command Prompt، گستره توانایی های سیستم را افزایش داده و ممکن است مشکل بوت نشدن لپ تاپ Lenovo را نیز حل کند. با استفاده از این محیط می‌توانید روش‌های عیب یابی (troubleshooting) بیشتری را به اجرا در‌آورید و شاید حتی بتوانید مشکل بوت را هم از طریق این محیط حل کنید. برای بوت Command Prompt در سیستم، دیسک یا حافظه usb قابل بوت را به سیستم وصل کرده و لپ تاپ را ریست کنید.

سپس وارد محیط بایوس شده و با استفاده از کلید‌های جهت‌دار کیبورد، اولویت بوت سیستم را روی سی دی یا فلش تنظیم کنید. در نهایت تغییرات انجام شده را ذخیره کرده و بوت شدن سیستم شوید. پس از انتخاب زبان،  Repair your computer را انتخاب کرده و مسیر Troubleshoot > Advanced Options > Command Prompt را ادامه دهید. در پایان، پنجره ‌ای را برای ورود به Command Prompt  مشاهده می کنید.

چرا لپ تاپ بوت نمی شود؟

واحد تعمیرات لپ‌تاپ لنوو

در واحد تعمیر لپ‌تاپ لنوو، می توانید خدمات فنی مربوط به ترمیم انواع مدل های این محصول را دریافت نمایید. این واحد، با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و برنامه های تعمیری روز دنیا، چه در حوزه ی سخت افزار و چه در زمینه ی نرم افزار انواع مدل های لپ‌تاپ لنوو، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

مهندسین ارشد هر دو حوزه در این مرکز فعالیت کرده و قادرند خدمات با کیفیتی را در سطح تخصصی به کاربران ارائه نمایند. چنانچه با مشکل عدم بوت شدن لپ‎تاپ لنوو مواجه شدید، می توانید با مراجعه به واحد مورد بحث، سرویس ها و مشاوره های مورد نیاز را دریافت نموده و شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشید.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو ، مرکز معتبر و رسمی ارائه دهنده خدمات مربوط به محصولات این کمپانی به کاربران می باشد. این نمایندگی، در بخش های فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش فعالیت کرده و توانسته با به کارگیری متدهای نوین، اعتماد و رضایت کاربران را جلب نماید.

فروشگاه های مرکزی لنوو که تحت نظر این مرکز فعالیت می کنند، وظیفه عرضه تولیدات جدید لنوو به صورت اورجینال را بر عهده دارند. همچنین در این فروشگاه ها، مشاوره های تخصصی فروش به خریداران ارائه می گردد. کارشناسان این بخش، به واسطه برخورداری از دانش فنی بالا در مورد مشخصات محصولات lenovo، قادر به ارائه راهنمایی های کامل و جامعی به شما مشتریان محترم می باشند.

واحدهای تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو، جهت ارائه خدمات هرچه تخصصی تر به کاربران خود، اقدام به راه اندازی واحدهای تعمیرات در این مرکز نموده است. کارشناسان و مهندسین مجرب و ماهر حوزه تعمیرات در این واحدها مشغول به کار می باشند. هریک از محصولات این شرکت که دچار مشکل شده باشند، در واحدهای تعمیرات لنوو به دقت بررسی شده و سپس با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، به شکل تخصصی تعمیر می گردند. روند تعمیر در این واحدها به گونه ای است که کاربران می توانند مجددا شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشند.

در صورت تمایل می توانید از طریق این بخش، از آخرین اخبار و مقالات حوزه شرکت لنوو و محصولاتش مطلع گردید.

محصولات لنووسوالات متداول لنوواخبار لنو و مقالات لنوو

لینک مفید

نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور / نمایندگی اصلی کولر گازی / مرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ /

لینک مفید

مرکز تعمیرات لپ تاپ  / نمایندگی تعمیر لپ تاپ  / تعمیرات لپ تاپ اپل / تعمیرات لپ تاپ ایسوس / تعمیرات لپ تاپ ایسر / تعمیرات لپ تاپ دل / تعمیرات لپ تاپ اچ پی / تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو / تعمیرات لپ تاپ لنوو / تعمیرات لپ تاپ پاناسونیک / تعمیرات لپ تاپ توشیبا / تعمیرات لپ تاپ شارپ / تعمیرات لپ تاپ ال جی / مرکز تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ / تعمیرات لپ تاپ