جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پردازنده لپ تاپ لنوو

یکی از اساسی ترین بخش ها در هر لپ تاپ، کامپیوتر، ال این وان و تبلت پردازنده ی این دستگاه ها می باشد. پردازش اطلاعات موجود در این سیستم ها به وسیله ی پردازنده انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی دو نوع از بهترین پردازنده ها بپردازیم. پردازنده های intel و amd از کاربردی ترین پردازنده ها به شمار می روند. به طور کلی هر چه سرعت پردازنده بالاتر باشد سرعت باز شدن صفحات وب، بازی ها و تمام عملکرد های کامپیوتری بالاتر خواهد بود.

این پردازنده ها متناسب با ویژگی هایی که دارند مصرف برق بالایی داشته و شارژ باتری لپ تاپ را در مدت زمانی کوتاه تخلیه می کنند. به یاد داشته باشید به هنگام خرید لپ تاپ حتما به سرعت پردازنده لپ تاپ لنوو توجه داشته باشید، زیرا تمامی عملکرد سیستم و سرعت انجام امور به این قطعه بستگی دارد. لازم به ذکر است که هرگونه اختلال در پردازنده لپ تاپ لنوو و  کاهش سرعت پردازش اطلاعات لازم است توسط واحد تعمیرات لپ تاپ بررسی شود.

پردازنده لپ تاپ لنوو

معرفی پردازنده های amd و intel

دو شرکت بزرگ AMD و Intel در زمینه طراحی و تولید پردازنده‌های قدرتمند از قدیم‌الایام تاکنون در حال رقابت بوده‌اند و هستند. طول عمر شرکت اینتل یک سال از شرکت AMD بیشتر است، به گونه‌ای که شرکت اینتل در سال 1968 تاسیس شده است؛ در حالیکه شرکت AMD در سال 1969 تاسیس شده است و از ابتدا  که کار خودش را آغاز کرده است بر روی طراحی و تولید مدارات نیمه هادی متمرکز بوده است. هم‌اکنون هم در حال طراحی و تولید پردازنده‌های مرکزی کامپیوتر، پردازنده‌های گرافیکی، پردازنده‌های WorkStation و مجتمع و چیپست‌های مادربرد هستند.

شرکت AMD از سال 2006  شرکت ATI را خریداری کرد تا با استفاده از این شرکت لقب بزرگترین تولیدکننده پردازنده گرافیکی را به خودش اختصاص دهد که همین هم شد. شرکت اینتل هم لقب ابداع‌کننده فناوری ریزپردازنده‌های اکس 86 را به خودش اختصاص داد. در حال حاضر نیز عمده‌‎ترین محصولات ایسوس شامل: پنتیوم و زئون برای سرورها و Core 2 Duo و Intel Core برای رایانه‌های کوچک و کم مصرف می‌باشند.

پردازنده لپ تاپ لنوو Amd

Amd یکی از تولید کنندگان پردازنده لپ تاپ می باشد. حافظه کش در پردازنده های تولید شده توسط این شرکت پایین است اما به دلیل قدرت گرافیکی بالا ،  قیمت پایین تر و کم مصرف بودن amd نسبت به سایر پردازنده ها توانسته توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. طراحی پردازنده لپ تاپ لنوو که توسط کمپانی amd تولید شده به صورتی است که هسته ی پردازشگر و پردازنده گرافیکی در یک تراشه و در کنار هم قرار گرفته اند.

وجود این دو پردازنده در یک تراشه سبب شده تا دمای این قطعات افزایش داشته باشد و زودتر دچار آسیب دیدگی بشود. همچنین به دلیل مستقل نبودن جایگاه کارت گرافیک، پردازنده ی گرافیکی عملکرد ضعیف تر و محدود تری نسبت به سایر پردازنده ها دارد. از قابلیت های این پردازنده می توان به کاهش نویز تصاویر، بهبود کیفیت رنگ ها، یکپارچگی دو هسته به هنگام پردازش اطلاعات سنگین و … اشاره کرد.

پردازنده لپ تاپ لنوو Amd

انواع پردازنده‌های AMD

در ادامه شما را با انواع پردازنده‌های AMD آشنا خواهیم کرد:

  • AMD Ryzen Threadripper Processors

قویترین پردازنده AMD که دارای 32 هسته و کش 140 مگ است AMD Ryzen Threadripper Processor می‌باشد. جالب است بدانید که این پردازنده از NVMe و ۴ اسلات رم DDR4 پشتیبانی می‌کند؛ با این وجود می‌توان گفت که این پردازنده برای آن دسته از کاربران حرفه‌ای که رندر می‌گیرند، خیلی مناسب است.


  • AMD Ryzen Processors with Radeon Graphics

یکی از سریعترین پردازنده‌های AMD است که به 8 هسته مجهز می‌باشد و برای انجام کارهایی مثل رندر گرفتن، ادیت تصویر و ویدئو، گیم، استریمینگ ویدئو و HDR بسیار مناسب است.


  • AMD Ryzen 9 Desktop Processors

یکی دیگر از بهترین پردازنده‌های AMD است که به 16 هسته مجهز می‌با‌شد و از 2 اسلات رم DDR4 پشتیبانی می‌کند؛ درنتیجه خیلی برای گیمرها مناسب است.


  • Athlon and A-Series Processors for Desktop

این دسته از پردازنده‌ها، پردازنده‌های معمولی هستند که برای انجام کارهای روزمره مثل وب‌گردی و اجرای برنامه‌های سبک بر روی سیستم مانند Word، گزینه مناسبی هستند. پردازنده‌های این مجموعه شامل موارد زیر می‌باشند:

  • AMD A4این پردازنده برای انجام کارهای معمولی روزمره استفاده می‌شود.
  • AMD A6: این پردازنده کمی از پردازنده AMD A4 قوی‌تر است و با آن می‌توان چندین برنامه سبک را با سرعت بالایی به صورت همزمان اجرا کرد.
  • AMD A8: برای اجرای بازی‌های سه بعدی در حالیکه دو کارت گرافیک به صورت همزمان فعال هستند، مناسب است.
  • AMD A10: این CPU برای اجرای چندین برنامه به صورت همزمان بدون کند شدن سیستم، اجرای بازی‌های HD، اجرای بازی‌های سه بعدی و همچنین ویرایش ویدئوها و عکس‌های HD گزینه مناسبی است.
  • AMD EPYC: این نوع از پردازنده‌های AMD، پردازنده‌های بدون سوکت هستند که از نوع SoC می‌باشند و کاربرد آن‌ها در سرورها است.
پردازنده لپ تاپ لنوو intel

پردازنده لپ تاپ لنوو intel

از دیگر شرکت های موفق در زمینه ی تولید پردازنده ها می توان به اینتل اشاره کرد. سری پردازنده های تولید شده توسط این شرکت با نام های Core i7، Core i5، Core i3 معرفی شده اند. به طور کلی دسته بندی پردازنده ها بر اساس سرعت این قطعات تعیین می شود. در نتیجه هیچ کدام نسبت به ملنوو قبلی و یا بعدی خود ویژگی خاصی ندارد.

برای مثال می توان گفت که پردازنده Core i3 برای مرور صفحات وب و انجام کارهای روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از آنکه پردازنده هایی با عنوان چند هسته ای ها وارد بازار بشوند تمامی این قطعات تک هسته ای بودند. هر هسته به صورت جداگانه مسئولیت پردازش یک بخش از اطلاعات را برعهده دارد در نتیجه با تولید پردازنده های چند هسته ای سرعت پردازش اطلاعات و عملکرد تا حد قابل توجهی افزایش یافت.

انواع پردازنده‌های Intel

در ادامه شما را با انواع پردازنده‌های Intel آشنا خواهیم کرد:

Intel Pentium: 

پردازنده پنتیوم اینتل، ارزان‌ترین پردازنده تولید شده توسط اینتل می‌باشد که تنها برای انجام کارهای روزمره و سبک مناسب است.

Intel Core-i3:

این پردازنده نیز از پردازنده‌های نه چندان قدرتمند اینتل به حساب می‌آید که البته نسبت به پردازنده پنتیوم، قدرتمندتر است.

Intel Core-i5:

 این سی پی یو برای انجام چندین کار به صورت همزمان از کارهای روزانه گرفته تا انجام بازی‌های کامپیوتری، مشاهده فیلم‌های  HD، ایجاد و به اشتراک‌گذاری فیلم‌های خانگی مناسب است.

Intel Core-i7 :

 این سی پی یو برای بازی‌های کامپیوتری حرفه‌ای، اجرای فایل‌های چند رسانه‌ای، ویرایش ویدئو و مشاهده ویدئوهای سه بعدی مناسب است.

Intel Core-i9:

آخرین و قدرتمندترین پردازنده‌ای که تاکنون توسط اینتل راهی بازار شده است، Core-i9 است که برای کاربران خیلی حرفه‌ای که هم می‌خواهند با استفاده از لپ تاپ خود رندر بگیرند و هم بازی‌های فوق حرفه‌ای اجرا کنند، مناسب است.

پردازنده های ۶ یا ۸ هسته ای

پردازنده های ۶ یا ۸ هسته ای که توسط شرکت محبوب اینتل تولید شده اند به دلیل قدرتی که در پردازش اطلاعات دارند عموما در دسکتاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. تا قبل از این پیشرفت در تکنولوژی پردازنده لپ تاپ لنوو کامپیوتر ها به صورت کلی دارای یک پردازشگر مرکزی با عنوان cpu بودند و یک پردازشگر گرافیکی با نام  gpu نیز به صورت مجزا بر روی این دستگاه نصب می شد.

اما در حال حاضر این دو پردازنده با یکدیگر ترکیب شده و از هم مجزا نیستند به طوری که یک پردزانده با عنوان پردازنده مرکزی در دستگاه جای گذاری شده ه درون آن یک پردازشگر گرافیکی نیز وجود دارد. یکی از پرکاربرد ترین نوع پردازنده لپ تاپ لنوو پردازنده اینتل می باشد.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو

تعمیرات لپ تاپ لنوو در این نمایندگی به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود. این واحد، تمام تعمیرات لپ تاپ لنوو با بهره مندی از مدرن ترین تجهیزات و امکانات انجام می دهند. بهره مندی از متخصصان و کارشناسان کارآزموده سبب شده تا فرآیند تعمیرات در مدت زمان کوتاه صورت بگیرد. تعویض قطعات فرسوده ی لپ تاپ لنوو و جایگزینی آن ها با نمونه های اورجینال از دیگر ویژگی های واحد تعمیرات لپ تاپ لنوو می باشد. کاربران می توانند با مراجعه به این واحد تمام عیوب پیش آمده برای لپ تاپ خود را برطرف کنند. تمام خدمات مرتبط با تعمیرات لپ تاپ لنوو در این واحد ارائه می شود.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو با تحقق شعار تضمین کیفیت و مشتری به انتخاب اول کاربران بدل شده است. نمایندگی لنوو در بخش های فروش و پس از فروش خدمات ارائه می کند. استفاده از مشاوران در این نمایندگی به خریداران کمک می کند تا خرید آگاهانه تری داشته باشند. هدف اصلی نمایندگی لنوو جلب رضایت مشتریان می باشد. این نمایندگی خدمات تعمیرات را با بهره مندی از به روز ترین تجهیزات ارائه می کند. نمایندگی لنوو تمام محصولات تولید شده توسط این کمپانی را به فروش می رساند. شما کاربران گرامی می توانید جهت تهیه ی این محصولات به نمایندگی رسمی لنوو مراجعه کنید.

تعمیرات لنوو

تعمیرات لنوو متشکل از واحد های جداگانه ای است. هر یک از این واحد ها به وسیله ی متخصصان مربوط به یک دستگاه به تعمیرات می پردازند. تعمیرات لنوو برای هر محصول به صورت کاملا تخصصی اعمال می شود. تعمیرات لنوو با بهره مندی از مدرن ترین تجهیزات و امکانات انجام می شود. حضور متخصصان و مهندسین مجرب به روند تعمیرات سرعت بخشیده است. تعویض قطعات نیز در این واحد تنها با اطلاع مشتریان انجام می شود. تمام قطعات تعویض شده دارای گارانتی اورجینال می باشند. واحد تعمیرات لنوو تنها محدود به تعمیرات لپ تاپ نیست بلکه تعمیرات انواع تولیدات این کمپانی را ارائه می کند. دستگاه های لنوو دچار هرگونه اختلالی که باشند در این مرکز قابل تعمیر هستند.