جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

هنگ کردن گوشی لنوو

هنگ کردن گوشی لنوو از آن دست اشکالاتی است که غالب کاربران تلفن‌های هوشمند لنوو، برای یک‌بار هم که شده با آن مواجه شده‌اند. چه، بروز این اشکال، گاه ربطی به کیفیت ساخت و عملکرد دستگاه ندارد و بیشتر به دلیل عدم استفاده صحیح از گوشی اتفاق می‌افتد. بنابراین حتی اگر شما، دارنده‌های جدیدترین پرچمدارهای عرضه شده به بازار باشید، امکان اینکه دستگاه شما هنگ کرده و به اصطلاح دچار انجماد شود، وجود دارد. خوشبختانه جهت رفع مشکل هنگ کردن موبایل لنوو، راه‌های متعددی وجود دارد که کاربر می‌تواند بسته به نوع گوشی و شدت هنگ آن، یکی از راه‌ها را امتحان کنید. در بخش‌های آتی برخی رایج‌ترین علل هنگ کردن گوشی لنوو و شیوه رفه این علل، شرح داده خواهد شد.

هنگ کردن گوشی لنوو

علت هنگ کردن گوشی لنوو

هنگ کردن گوشی لنوو به دلایل مختلفی روی می‌دهد که برخی از این دلایل، سخت‌افزاری و برخی دیگر نرم‌افزاری هستند. البته دلایلی که ذکر خواهد شد تنها مختص گوشی لنوو نیست و احتمال وجود آنها در سایر دستگاه‌های اندوریدی –در برندهای دیگر- نیز هست. برای مثال ممکن است فردی گوشی‌ای با CPU پایین خریداری کرده باشد و اطلاعات فراوانی را در آن ذخیره کرده باشد که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن شود. البته در برخی موارد خرید گوشی‌های تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد. برای نمونه استفاده غلط از دستگاه و نصب نرم افزارهای متعدد، بدون توجه به ظرفیت و حافظه دستگاه، یکی از رایج ترین علل هنگ کردن گوشی لنوو و سایر دستگاه های اندرویدی است. برخی دیگر از علل هنگ کردن این دستگاه هها عبارتند از: نصب و استفاده از برنامه ها و اپ‌های منسوخ شده و یا مشکل دار، خراب بودن کارت حافظه و یا ویروسی شدن موبایل، استفاده از چندین برنامه سنگین به صورت همزمان، هنگ کردن گوشی لنوو به دلیل استفاده مدام از اینترنت و … .

تعمیر هنگ کردن گوشی لنوو

در این بخش شش مورد از روش‌های کارامد موجود جهت تعمیر هنگ کردم گوشی لنوو با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد. توصیه می‌شود در صورت تست راهکارهای زیر و تداوم مشکل، جهت تعمیر هنگ کردم گوشی لنوو به یکی از کارشناسان و مراکز تعمیر موبایل لنوو مراجعه نمایید.

بررسی حافظه دستگاه:

بهترین روش برای حل مشکل هنگ کردن گوشی لنوو توجه به رم دستگاه و عدم تهیه دستگاههایی با رم پایین است. اگر دلیل شما برای استفاده از دستگاه هایی با رم پایین آن است که کاری جز استفاده از نرم افزارهای پیام رسان مثل تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام و.. با این دستگاه ها انجام نمی دهید باید بدانید که هنگ کردن گوشی هواوی و سایر دستگاه های اندرویدی غالباً به علت همین برنامه ها است. این برنامه ها مخصوصا در نسخه های جدید بسیار سنگین تر می شوند و نیاز به سخت افزار مناسب با حافظه بالا دارند. در این باره به خاطر داشته باشید که حافظه رم دستگاه همیشه حداقل ۴۰% خالی و در اختیار اندروید باشد. از خالی بودن حافظه داخلی دستگاه  مطمئن شوید، اگر دستگاه شما هم حافظه داخلی و هم مموری کارت دارد بهتر است اطلاعات را بیشتر بر روی مموری کارت ذخیره کنید.

راه اندازی مجدد دستگاه:

در صورتی که هنگ کردن گوشی لنوو به شکلی بود که اجازه ری‌استارت معمولی را به شما نداد، می‌بایست دستگاه را به روش دیگری راه‌اندازی کرد. برای این کار می‌بایست به صورت همزمان کلیدهای Sleep و volume up (کلید زیاد کردن بلندی صدا) را فشار داده و دستگاه را خاموش کنید. در ادامه می‌توانید با فشار مجدد کلید Sleep / Power دستگاه را روشن کنید. 

نکته: درصورتی که برای خاموش کردن دستگاه نتوانستید از کلید زیاد کردن صدا استفاده کنید، می توانید کلید کم کردن صدا را امتحان کنید. در صورت عمل نکردن این دکمه، توصیه می‌شود با مراجعه به یکی از مراکز تعمیر تلفن همراه، مشکل هنگ کردن گوشی لنوو خود را با آنها در میان بگذارید.

بستن نرم افزار:

در صورتی که هنگ کردن گوشی لنوو به دلیل اجرای یک نرم افزار است، توصیه می‌شود نرم افزار را ببندید و از ادامه کار با آن خودداری کنید. برای بستن اجباری یک برنامه در گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید، ابتدا به بخش Settings بروید. در ادامه روی Apps فشار داده و به تب Running بروید. نرم افزاری که می‌بایست بسته شود را انتخاب کرده و روی Stop فشار دهید. اگر نرم افزار موردنظرتان را در فهرست مشاهده نمی کنید، روی Show Cached Processes در بالا سمت راست صفحه فشار داده و نرم افزار موردنظر را جستجو کنید.

تعمیر گوشی لنوو

خارج کردن باتری:

روش دیگری که می‌توان از آن جهت رفع مشکل هنگ کردن گوشی لنوو استفاده کرد، خارج کردن باتری دستگاه است. در صورتی که روش‌های ذکر شده در سطور بالا، کارامد نبود، می توانید با خارج کردن باتری از دستگاه، آن را خاموش کرده و پس از جازدن مجدد آن در محفظه باتری، نسبت به روشن کردن دستگاه اقدام کنید.

ریستارت گوشی:

گاه هنگ کردن گوشی لنوو بسیار شدید بوده و شما نمی‌توانید جهت بستن نرم‌افزارهای مشکل‌دار اقدام کنید. در این شرایط بهترین روش، ری‌استارت گوشی و راه‌اندازی مجدد آن است. برای این کار کلید Sleep را فشار داده و نگه دارید تا صفحه تائید خاموش کردن دستگاه به نمایش درآید. در ادامه Power Off را فشار داده و دستگاه را خاموش کنید. برای روشن کردن مجدد دستگاه، کلید Sleep را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه:

گاهی اوقات مشکل هنگ کردن گوشی لنوو با وجود انجام تمامی موارد درج شده در بخش‌های پیش، رفع نمی‌شود. در این شرایط بهترین راه حل پیشنهادی بازگشت به تنظیمات کارخانه است. برای این کار باید پس از مراجعه به Settings و فشار گزینه Backup and Reset گزینه Factory data reset را پیدا کرده و آنرا فشار دهید. در ادامه پس از نمایش هشدار تائید انجام عملیات و تائید آن از سوی شما همه تنظیمات به حالت اولیه بازنشانی شده و دستگاه شما همچون روز اول قابل استفاده است.

نمایندگی گوشی لنوو

تعمیر گوشی لنوو

بهره‌مندی کارشناسان مرکز تعمیر گوشی لنوو از بروزترین ابزارآلات تعمیر، سبب گشته تا ضمن سرعت‌بخشی به عملیات تعمیر، کیفیت خدمات ارائه شده در این راستا نیز بهبود و ارتقاء یابد. مرکز تعمیرات گوشی لنوو به یُمن بهره‌مندی از تخصص، دانش و خلاقیت کارشناسان خویش توانسته است به سطح مطلوبی از ارائه خدمات بپردازد و حتی‌الامکان در بهینه‌سازی، بهبود و ارتقاء کاربردهای تکنولوژی کشور کوشا باشد. مرکز تعمیر موبایل لنوو با همکاری مجموعه‌ای از مهندسان جوان و متخصص و با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته روز دنیا در تلاش است تا به تمامی دستگاه‌های معیوب شما تولد دوباره بخشیده و با افزایش عمر مفید آن‌ها، لذت استفاده از یک محصولِ با کیفیت را مجدداً به شما ارزانی دارد. شما کاربران گرامی می توانید در این مرکز حضور یافته و تخصصی ترین خدمات مورد نیاز از جمله خدمات مرتبط با رفع مشکل هنگ کردن گوشی لنوو را دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو در راستای تحقق هدف به اهداف مشتری مداران خویش، به کاربران خود این اطمینان را می‌دهد که تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز با استفاده از قطعات اورجینال و با بهترین کیفیت و دقت انجام گیرد. در این راستا نمایندگی لنوو ضمن ارائه مشاوره به مشتریان خود، زمان مورد نیاز برای پاسخ و رسیدگی به درخواست آنان را به حداقل رسانده است تا در کمترین زمان ممکن، بهترین کیفیت را به هموطنان گرامی ارائه دهد. به خاطر داشته باشید که مراجعه شما به نمایندگی لنوو بهترین انتخاب خواهد بود زیرا مراجعه به مراکز غیرمجاز صدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد خواهد ساخت. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات لنوو در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو، کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به کار گرفته و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه محصولات لنوو و دیگری ارائه سرویس ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می باشد. شما کاربران گرامی می‌توانید با حضور در این مراکز سرویس‌های تخصصی مورد نیاز خود را دریافت نمایید.