جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

قطعات کامپیوتر لنوو

کامپیوتر ها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی به یکی از پر کاربردترین ابزار در هر منزل ، ادارات ،شرکت ها و کارخانه ها تبدیل شدند. یکی از برترین تولید کنندگان انوع کامپیوتر ها لنوو می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی قطعات کامپیوتر لنوو و بررسی کاربرد آن ها بپردازیم. آگاهی از انواع قطعات و آشنایی با آن ها در صورت مواجه شدن با اختلال در این دستگاه به شما کمک می کند تا قطعه ی آسیب دیده را بشناسید و در صورت بروز اختلال در هر قسمت به دلیل آشنایی با قطعات کامپیوتر لنوو منشا مشکل را به درستی شناسایی کنید.

به طور کلی ساختار داخلی کامپیوتر ها از پیچیدگی ها و حساسیت های بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت تعمیرات این دستگاه به افراد متخصص نیاز دارد. هدف از گردآوری این مطلب صرفا آشنایی با قطعات این دستگاه می باشد، به همین جهت در صورت مشاهده ی هرگونه اختلال در کامپیوتر لنوو از تعمیرات ناآگاهانه بپرهیزید و برای اعمال این فرآیند به واحد تخصصی تعمیرات کامپیوتر مراجعه کنید.

قطعات کامپیوتر لنوو

قطعات کامپیوتر لنوو، اجزای داخلی

Cpu مغز کامپیوتر

اطلاعات وارد شده به سیستم کامپیوتر برای نشان داده شدن به پردازش نیاز دارند. وظیفه سی پی یو پردازش اطلاعات ورودی و خروجی کامپیوتر می باشد،  به نوعی cpu مغز کامپیوتر است. هر اطلاعاتی که شما به کامپیوتر می دهید در ابتدا، جهت پردازش وارد سی پی یو می شود، خرابی این قطعه در کامپیوتر پردازش اطلاعات را با مشکل مواجه کرده و در برخی موارد اجازه ی پردازش اطلاعات را به دستگاه نمی دهد به همین علت در مواقعی دسترسی به اطلاعات موجود بر روی کامپیوتر با مشکل رو به رو می شود.

مادربرد یا برد اصلی

مادربرد یا برد اصلی یکی از حساس ترین و مهم ترین قطعات کامپیوتر لنوو به شمار می رود. مادر برد یک صفحه بزرگ است که روی آن اسلات هایی جهت قرار دادن اجزای مختلف کامپیوتر طراحی شده است. هر قطعه ای که از داخل یا بیرون به کامپیوتر متصل کنید، به نحوی به مادربرد کامپیوتر متصل است. به طور کلی عملکرد درست کامپیوتر حاصل هماهنگی میان قطعات داخلی این دستگاه می باشد.

Hard ، قطعه ی ذخیره اطلاعات

تمامی اطلاعات ورودی در کامپیوتر بر روی قطعه ی هارد ذخیره می شوند. هر فایلی که شما ذخیره می کنید در هارد دسته بندی می شود و شما در آینده میتوانید مجددا به آن دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید هارد تحت تاثیر عواملی مثل ضرب خوردگی و نفوذ گرد و غبار و همچنین رطوبت دچار مشکل می شود، این اختلالات از بین رفتن اطلاعات شما را در پی دارد. بنابراین کامپیوتر خود را در محیطی فاقد از رطوبت و گرد  و غبار قرار دهید و از ضربه خوردگی آن جلوگیری کنید.

پاور

وظیفه برق رسانی به اجزای مختلف کامپیوتر به عهده پاور است. پاور برق را از کابل متصل شده به برق شهری دریافت می کند و در سیستم شما پخش می کند. خرابی پاور منجر به عدم دریافت برق سیستم شده و در نتیجه در کارکرد آن اختلال ایجاد می کند.

RAM

وظیفه اصلی رم ها جابجایی اطلاعات است. هرچه سرعت رم بالاتر باشد سرعت کارکرد سیستم شما بیشتر خواهد بود. استفاده از نمونه اورجینال این قطعه بر کیفیت این دستگاه تاثیر مستقیم دارد.

Sound Card

کارت صدا وظیفه تبدیل و انتقال فایل های صوتی به پخش کننده صدا را دارد. هر زمان که شما یک فایل صوتی پخش می کنید سی پی یو اطلاعات را از شما دریافت می کند و به کارت صدا انتقال می دهد. سپس کارت صدا آن را به اسپیکر می فرستد و فایل صوتی پخش می شود. البته تنظیمات درایور کارت صدا نیز در عملکرد این قطعه تاثیر گذار است. نصب نبودن درایور کارت صدا یکی از عواملی است که پخش صدا را از کامپیوتر ناممکن می کند.

DVD-ROM

وظیفه خواندن سی دی یا دی وی دی به عهده CD-ROM است. به کمک این وسیله شما می توانید اطلاعات خود را روی DVD یا CD ذخیره نمایید. کثیفی اپتیک تشخیص سی دی یا دی وی دی از دلایلی است که منجر به عدم کارکرد درست این قطعه از کامپیوتر می شود. در صورتی که دستگاه شما به تازگی با مشکل نخواندن دیسک ها مواجه شده تمیز کردن اپتیک یکی از راه هایی است که کیفیت اولیه را به آن بر می گرداند.

Graphic Card

کارت گرافیک دستگاه متصل کننده مانیتور به کامپیوتر است. تمامی اطلاعات قابل مشاهده وارد این قطعه می شوند و بعد از آن به مانیتور شما انتقال می یابند. پردازش تمامی اطلاعات تصویری کامپیوتر و همچنین اجرای بازی ها بر عهده ی این کارت می باشد. اختلال در نمایش تصاویر،  شطرنجی بودن آن ها و عدم اجرای بازی ها به دلیل مشکل کارت گرافیک کامپیوتر لنوو  به وجود می آید.

اجزای خارج قطعات کامپیوتر لنوو

نمایشگر یا Monitor

نمایشگر ها یا مانیتور ها ابزاری هستند که ا تماشای اطلاعات داخلی کامپیوتر را برای ما ممکن می کنند. مانیتورها دارای اندازه های مختلف ۱۴، ۱۵، ۱۷ و ۲۱ اینچ هستند که در حال حاضر اندازه ۱۵ اینچ آن نسبت به سایر اندازه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به یاد داشته باشید کیفیت نمایش تصاویر در انواع مانیتور ها به نوع کارت گرافیک دستگاه نیز بستگی دارد.

برای مثال اگر کارت گرافیک شما بسیار قوی و مانیتور ضعیف باشد کیفیت حاصل شده چندان مطلوب نیست. صاف بودن هر صفحه نمایش دلیل بر اشعه های کمتر آن می باشد. در نتیجه هر چقدر صفحه نمایش مانیتور صاف تر باشد اشعه کمتری خواهد داشت. برای تعمیر تجهیزات کامپیوتر با ما تماس بگیرید.

صفحه کلید یا کیبورد و ماوس

صفحه کلید یکی از اساسی ترین قطعات در کامپیوتر ها می باشد. در روی این صفحه کلید هایی وجود دارد که کار با سیستم را برای شما راحت تر می کنند. همچنین وارد کردن بخشی از اطلاعات به سیستم به وسیله ی کیبورد امکان پذیر می شود.

ماوس نیز یکی دیگر از قطعات اساسی در کامپیوتر می باشد که امکان کنترل منو ها و باز کردن آن ها را فراهم می کند. ماوس ها در دو مدل ساچمه ای و لیزری در بازار موجود هستند که در مدل های بی سیم و سیم دار نیز تولید شده اند.

جعبه کامپیوتر Case

کیس یا همان جعبه همراه کامپیوتر قطعه ای است که تمامی قطعات در داخل آن نصب می شوند. یکی از فاکتورهای مهم کیس پارامترهای خنک کنندگی آن است. همچنین کیس از لحاظ ظاهری نباید زیاد بزرگ باشد. هر Case یک منبع تغذیه Powerدارد که وظیفه کاهش ولتاژ برق شهری ۲۲۰ ولت به ولتاژ هایی که کامپیوتر نیاز دارد مثل ۵، ۶ و ۱۲٫۵ ولت را بر عهده دارد. ضربه نخوردن  و عدم وجود حرارت و رطوبت در محیط و همچنین گردش هوای مناسب از مواردی هستند که کارکرد درست قطعات نصب شده در داخل کیس را تضمین می کنند.

تعمیر یا تعویض قطعات کامپیوتر لنوو

تعمیر یا تعویض قطعات کامپیوتر لنوو به میزان آسیب دیدگی قطعات بستگی دارد. میزان آسیب دیدگی لازم است تنها توسط متخصصان تعیین شود. در صورتی که قطعات دچار شکستگی و یا سوختگی شده باشند تعویض آن ها در حفظ کیفیت و کارایی دستگاه موثر است. در مواردی که کارکرد قطعات با مشکل مواجه شده باشد تعمیرات نتیجه بخش بوده و قطعه امکان کارکرد مجدد را باز می یابد. به یاد داشت ه باشید رد هنگام تعویض قطعات حتما از نمونه های اورجینال استفاده کنید.

تعمیر کامپیوتر لنوو

تعمیر کامپیوتر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در  واحد تعمیرات لنوو می باشد. متخصصان و مهندسان این واحد به دلیل بهره مندی از مهارت و دانش های مورد نیاز برای تعمیرات تعمیر این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه انجام می دهند. دسترسی این واحد به مدرن ترین امکانات و تجهیزات سبب شده تا فرآیند تعمیرات با سرعت و کیفیت بالایی ارائه شوند. کامپیوتر ها سیستم داخلی بسیار پیچیده ای دارند به همین دلیل لازم است توسط متخصصان مجرب مورد تعمیر و ترمیم قرار بگیرند.

تعمیرات لنوو

واحد تعمیرات لنوو در راستای تعمیرات انواع تولیدات این شرکت راه اندازی شده است. این تعمیرات با استفاده از تجهیزات مدرن و کاربردی انجام می شود. بد نیست بدانید هر کدام از محصولات شما با هر عیب و ایرادی که داشته باشند در این مرکز قابل تعمیر هستند. تعمیرات در این مرکز توسط متخصصان انجام شده و این مزیت شما را از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز می کند. تعمیرات انجام شده در واحد تعمیرات  توسط بهترین کارشناسان و با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی صورت می گیرد. تعویض قطعات نیز تنها با رضایت مشتری انجام می شود. تمام قطعات دارای ضمانت اورجینال می باشند.