اشتراک گذاری

چگونه تبلت خود را ریست فکتوری کنیم

ریست فکتوری تبلت معمولاً حلال بسیاری از مشکلات نرم افزاری و گاه سخت افزاری این دستگاه است. با ریست فکتوری دستگاه، تمامی تنظیمات، برنامه های نصب شده و هر چیزی به جز کارت حافظه، به وضعیت نخستین دستگاه، یعنی تنظیمات کارخانه‌ای باز می‌گردد. ریست فکتوری دستگاه تمامی برنامه های نصب شده، پاک شده و تمام تنظیمات را به حالت پیش فرض بازمی‌گرداند. برای ریست فکتوری تبلت دو راه وجود دارد که عبارتند از Soft reset و Hard reset. روش نخست یعنی Soft reset زمانی کاربرد دارد که امکان دسترسی به تنظیمات تبلت فراهم است و روش دوم یعنی Hard reset برای زمانی است که امکان دسترسی به تنظیمات تبلت وجود ندارد یا پسورد آن را فراموش کرده‌ایم.

ریست فکتوری به دلایل مختلفی انجام می شود. هنگ کردن تبلت، کند شدن آن، ویروسی شدن، اجرا نشدن برنامه ها و به هم ریختگی تنظیمات دستگاه می تواند دلایلی برای ریست کردن آن باشد. همچنین یکی از دلایل مهمی که کاربر را به ریست کردن تبلت مجبور می کند، فراموش کردن پسورد و الگوی دستگاه است که البته همانطور که گفتیم نحوه ریست فکتوری در این شرایط به صورت هارد ریست صورت می گیرد. اگر قصد ریست کردن دستگاه را دارید، مرکز سخت افزار ایران در ادامه مطلب نحوه این کار را با استفاده از هر دو روش به شما آموزش می دهد.

ریست فکتوری تبلت لنوو

آموزش ریست فکتوری تبلت

همانطور که گفتیم ریست فکتوری به دو صورت انجام می شود: Soft reset و Hard reset. معمولاً ریست کردن تبلت از طریق سافت ریست آسان تر بوده و به راحتی می تواند توسط کاربر انجام گیرد. بسته به نوع سیستم و نسخه اندرویدی تبلت شما، از طریق منوی تنظیمات می توان دستگاه را ریست کرد. بازگردانی تنظیمات تبلت به روش هارد ریست کمی پیچیده تر بوده و باید دقت بیشتری را به کار بست. هارد ریست زمانی صورت می گیرد که نمی توانید وارد تنظیمات دستگاه شوید. ما توصیه می کنیم برای موفقیت عملیات ریست فکتوری، دستگاه را به یک متخصص تعمیر موبایل بدهید تا این کار را انجام دهد. با این حال در ادامه مطلب نحوه ریست کردن با استفاده از هر دو روش به شما آموزش داده می شود تا در صورت نیاز بتوانید تبلت خود را ریست کنید.

اندروید ۲.۳ و پایین تر

اگر سیستم عامل تبلت شما اندروید ۲.۳ و یا پایین تر است برای ریست فکتوری تبلت ‌تان لازم است تا مراحل درج شده در بخش زیر را دنبال نمایید:

  • به تنظیمات تبلت رفته و در قسمت Privacy گزینه ی Factory reset را انتخاب کنید.
ریست فکتوری تبلت در اندروید زیر 2 و 3
  • در صورتی که بخواهید اطلاعات موجود در کارت حافظه هم پاک شوند در این مرحله تیک گزینه Erase SD Card را بزنید. در پایان Reset Tablet را انتخاب کنید.
چگونه تبلت لووو را ریست فکتوری کنیم؟

اندروید ۲.۳ به بالا

اگر سیستم عامل تبلت شما اندروید اندروید ۲.۳ به بالا است برای ریست فکتوری تبلت ‌تان لازم است تا مراحل درج شده در بخش زیر را دنبال نمایید:

  • به تنظیمات Setting دستگاه رفته و در قسمت Backup & restore گزینه Factory reset را انتخاب نمایید. پس از و بعد هم Reset Tablet را انتخاب کنید.
نحوه بازنشانی تبلت به تنظیمات کارخانه

ریست فکتوری تبلت با روش Hard reset

همانگونه که گفته شد این روش از ریست فکتوری تبلت زمانی استفاده می‌شود که امکان دسترسی به تنطیمات دستگاه وجود ندارد. بنابراین اگر امکان رفتن به تنظیمات تبلت را ندارید و نمی‌توانید از روش Soft reset استفاده کنید، می‌توانید از روش Hard reset استفاده کنید.

  • تبلت خود را خاموش کنید.
  • در این مرحله از فرآنید ریست فکتوری تبلت، به Recovery mode بروید. برای اینکار بسته به نوع و مدل تبلت می‌بایست چند کلید را به طور همزمان فشار دهید. این کلیدها در تبلت های مختلف متفاوت است از این رو جهت اطلاع از آنها می‌توانید با سایت شرکت سازنده دستگاه خود مراجعه کنید.
  • کلیدها را تا زمان نمایش تصویر زیر نگه داشته و فشار دهید. البته این تصویر ممکن است کمی متفاوت باشد که اهمیتی ندارد.
  • در این مرحله از ریست کردن تبلت، احتمالا در بالای صفحه گزینه ای با عنوان Start مشاهده کنید. پس از مشاهده استارت، با استفاده از کلیدهای زیاد کردن صدا و کم کردن صدا بین این گزینه ها جا به جا شوید تا بهRecovery mode برسید.
  • در ادامه ی روند ریست فکتوری تبلت، کلید Power را فشاردهید تا یک مثلث قرمز روی اندروید نشان داده شود.
  • کلید Power را نگه داشته و کلید زیاد کردن صدا را بزنید. خواهید دید که منوی Android System recovery tool در بالای صفحه نمایش داده می شود.
  • در این مرحله از ریست کردن تبلت، با استفاده از کلیدهای صدا، گزینه Wipe data/Factory reset را انتخاب کرده و کلید Power را بزنید تا آن را فعال کنید.
  • در این مرحله با استفاده از کلیدهای صدا گزینه Yes – Delete all user data را انتخاب کرده و کلید Power را بزنید.
نحوه بازگرداندن تبلت لنوو به تنظیمات کارخانه

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو، کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به کار گرفته و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو در تهران یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه محصولات لنوو و دیگری ارائه سرویس ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می باشد.

به یُمن حضور پرسنل فنیِ متخصص و مهندسان متبحر، این مرکز توانسته است در طول سالهای اخیر با ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، اطمینان مشتریان خویش را جلب نماید. سال هاست که نام محصولات لنوو با نمایندگی لنوو گره‌ خورده و کاربرانِ محصولاتِ این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان برای تعمیر، نمایندگی تعمیرات لنوو بوده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.