جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

روشن نشدن تبلت لنوو

دلایل روشن نشدن تبلت لنوو در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای احتمالی جهت رفع این اشکال با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد. روشن نشدن تبلت لنوو به دلایل متعددی روی می دهد که در این میان رسیدن به علت اصلی و کشف آن به بررسی دقیق و کارشناسانه دستگاه نیاز دارد.

با روشن نشدن تبلت لنوو ، دستگاه خاموش شده و دیگر به دستورات کاربر پاسخی نمیدهد. در دستگاه های قدیمی، خارج کردن باتری و جاگذاری آن پس از مدت زمانی کوتاه، راهکاری بود که در غالب موافع نیز مؤثر واقع می شود. اما در تبلت های جدید غالباً امکان جداسازی باتری و جود ندارد از این رو باید روشهای تعمیر دیگری را آزمود.

روشن نشدن تبلت لنوو

دلیل روشن نشدن تبلت لنوو

روشن نشدن تبلت لنوو اشکالی است که گاه کاربر را کلافه و سردرگم می سازد. در هر حال اگر به دنبال پاسخ برای این پرسش هستید که چرا تبلت روشن نمی شود می توانید با مطالعه بخش های آتی به این مهم دست یابید.

بنا بر تجربه مهندسان مرکز تعمیرات تبلت لنوو شایع ترین و عمده ترین دلیلی که گاه سبب روشن نشدن تبلت لنوو می گردد، وجود اختلال در باتری است. در چنین شرایطی تعویض باتری به بهبود و یا رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

دلیل دیگر این اختلال می تواند وجود اشکال در سوکت شارژ تبلت باشد. رفع این اشکال نیز با تعمیر سوکت شارژ تبلت یا تعویض در این بخش از دستگاه امکان پذیر است. ( شارژ نشدن تبلت لنوو پس از اتمام شارژ، -علی رغم اتصال شارژر به سوکت- می تواند نشانه ای دال بر خرابی سوکت تبلت باشد).

در برخی تبلت های لنوو، ویبره دستگاه، همزمان با فشار دادن دکمه پاور، -جهت روشن کردن تبلت- فعال می گردد. چنین واکنشی از سوی دستگاه عموماً به دلیل اشکالاتی در بخش ولتاژ بک‌لایت بر روی برد است.

مشکل روشن نشدن تبلت lenovo گاه بصورت عدم نمایش تصویر در صفحه بروز می باید. در چنین وضعیتی تبلت به نظر روشن شده است و برای مثال در هنگام تاچِ صفحۀ لمسی صدا نیز شنیده میشود، اما تبلت تصویر ندارد. بروز این اشکال غالباً به دلیل وجود اشکالات سخت افزاری در دستگاه است. اگرچه احتمال قطعی در ارتباط برد با ال سی دی نیز وجود دارد.

حل مشکل روشن نشدن تبلت لنوو

در این بخش دیگر دلایل احتمالی در بروز مشکل روشن نشدن تبلت لنوو را بررسی کرده و راهکارهای احتمالی جهت رفع این مشکل را ارائه خواهیم داد.

در دستگاه های قدیمی، خارج کردن باتری و جاگذاری آن پس از مدت زمانی کوتاه، راهکاری بود که در غالب موافع نیز مؤثر واقع می شود. اما در تبلت های جدید ممکن است امکان جداسازی باتری و جود نداشته باشد از این رو باید روشهای تعمیر دیگری را آزمود. در صورتی که باتری دستگاه شما نیز جدانشدنی است کافی است تا دکمه قدرت دستگاه را به مدت چند ثانیه نگه دارید. (معمولا ۱۰ تا ۳۰ ثانیه). با این کار می بایست دستگاه اندرویدی شما روشن شود در غیر اینصورت بهتر است دیگر راهکارهای ارائه شده در بخش زیر را امتحان نمایید.

شارژ گردن دستگاه راهکار ساده دیگری جهت رفع اشکال روشن نشدن تبلت لنوو است. اگر دستگاه شما با نگه داشتن طولانی مدت دکمه پاور روشن نمی شود این احتمال وجود دارد که دستگاه صرفاً شارژ نداشته باشد. دستگاه را به شارژر متصل کنید و مدتی بگذارید (حدوداً ۳۰ دقیقه) تا شارژ شود سپس آن را روشن کنید.

در صورتی که تبلت مورد استفاده روشن می شود ولی در هنگام بالا آمدن مشکلاتی نظیر قفل کردن، ارور دادن و یا بلافاصله خاموش شدن در آن اتفاق می افتد این احتمال وجود دارد که نرم افزار دستگاه دچار اختلال شده باشد. برای رفع این اشکال راهکار زیر را امتحان کنید:

ابتدا باید به حالت ریکاوری دستگاه وارد شوید.دستگاه را کاملا خاموش کنید.

با استفاده از یکی از ترکیب های زیر مجدداً تبلت را روشن کنید. ترکیب های ارائه شده برای دستگاه های مختلف متفاوت است. اگر هیچ یک از گزینه های زیر برای دستگاه شما کار نمی کند با جستجوی نام دستگاه و عبارت recovery mode در گوگل ترکیب خاص دستگاه خودتان را پیدا کنید. ترکیب های احتمالی عبارتند از:

  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + کاهش صدا + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + خانه + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های خانه + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + دوربین
  • بالا آمدن و مشاهده آدمک اندروید با پنل باز
  • استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا جهت انتخاب گزینه Recovery mode
  • زدن دکمه قدرت
  • بالا آمدن دستگاه در حالت ریکاوری
  • نگه داشتن دکمه قدرت و فشار دادن دکمه افزایش صدا
  • انتخاب گزینه Wipe data/factory reset با استفاده از دکمه های افزایش و کاهش صدا و تأیید کردن با استفاده از دکمه قدرت
  • گزینه ی Yes را انتخاب کنید و دکمه قدرت را بزنید.
  • در این مرحله دستگاه به حالت اولیه بازگردانده خواهد شد و مشکلات نرم افزاری آن از بین خواهد رفت.

دلیل دیگری که احتمالاً سبب روشن نشدن تبلت لنوو (با وجود اقدامات توصیه شده در بخش فوق) می گردد خرابی کامل دستگاه است. به ویژه در دستگاه هایی که باتری تعبیه شده در آنها قابل جدا نشدن نیست این احتمال هست که باتری دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به باتری نو باشد. جهت این کار، در صورتی که گارانتی دستگاه شما هنوز فعال است بهتر است جهت تعویض باتری تبلت، به یک مرکز و نمایندگی رسمی مراجعه کنید. در غیر اینصورت بهتر است به فکر تهیه یک تبلت جدید باشید.

نمایندگی لنوو و دیگر واحدهای تعمیرات

نمایندگی لنوو همگام با افزایش عرضه و تقاضای محصولات این کمپانی خوش‌نام در کشور، تمامی تلاش و توان خویش را به‌کار بسته تا در ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات –چه در بخش فروش و چه در بخش خدمات پس از فروش- ثابت‌قدم و مستحکم باشد. در این میان، کارشناسان تعمیرات لنوو به دلیل برخورداری از دانش فنی مورد نیاز قادر به رفع و ترمیم غالب عیوب و ایرادت ایجاد شده در تولیدات کمپانی لنوو هستند. کارشناسان این بخش به تمامی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر یک از محصولات لنوو تسلط داشته و توانایی آن را دارند تا پاسخگوی تمامی پرسش‌های شما عزیزان در زمینه اطلاعات تخصصی و عمومی هر یک از محصولات لنوو باشند.