اشتراک گذاری

حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو

چرا لپ تاپ به وای فای وصل نمی‌شود؟ از آن‌جایی که یکی از بهترین قابلیت‌های لپ تاپ، اتصال این سیستم به وای فای است که به کاربر امکان انجام هر کاری که با اینترنت سروکار دارد را می‌دهد، وصل نشدن لپ تاپ به وای فای می‌تواند مشکل بزرگی به حساب بیاید؛ منتهی بروز چنین مشکلی منشا نرم‌افزاری دارد و به راحتی می‌توان آن را برطرف کرد؛ به همین دلیل تصمیم داریم روش‌هایی را جهت رفع این مشکل به شما آموزش دهیم.

پس اگر از لپ تاپ لنوو استفاده می‌کنید و با مشکل وصل نشدن این سیستم به وای فای مواجه شده‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با روش‌هایی برای حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو آشنا شوید. اگر شما هم از لپ تاپ های lenovo سری g50-70 , g5080 , g5040 و … استفاده می کنید اما با مشکل روشن نشدن wifi مواجه هستید با ما همراه باشید.

حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو

علت وصل نشدن وای فای لپ تاپ لنوو

دانشتن این موضوع که چرا وای فای لپ تاپ فعال نمی شود کمک بزرگی جهت حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو به شما خواهد کرد. از همین رو در بخش زیر، سه دلیل عمده ای را که سبب عدم فعال بودن وای فای می شوند را با شما درمیان می گذاریم.

  • کلید وایرلس خاموش است

در لپ تاپ‌های مختلف محل کلید وایرلس متفاوت است. برای اینکه بدانید کلید وایرلس در دستگاه شما کدام است می توانید مدل دستگاه خود در اینترنت را جستجو کنید و اطلاعات مرتبط با دکمه وای فای آن را بیابید. اگر Launch Manager بر روی سیستمتان نصب باشد دو کلید برای روشن و خاموش کردن وایرلس و بلوتوث لپ تاپ لنوو ظاهر می شود که از طریق آنها می توانید وای فای لپ تاپ لنوو را خاموش یا روشن کنید. اگر Launch Manager نصب نیست Fn را نگهدارید و یک یا دوبار F3 را بزنید. در صورتی که مودم شما روشن باشد آیکون روشن و خاموش شدن وای فای لپ تاپ لنوو برای شما ظاهر می شود.

  • نصب نبودن درایور وایرلس لپ تاپ

 یکی از دلایلی که سبب عدم دسترسی کاربر به وای فای لپ تاپ لنوو می شود نصب نبودن درایور وایرلس لپ تاپ است. این هم یک مطلب نرم‌ افزاری است و معمولاً می توان از طریق گوگل درایور مناسب وایرلس لپ تاپ را پیدا و نصب کرد.

روش حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو

مشکل وای فای لپ تاپ لنوو معمولاً مربوط به درایور Lenovo ACPI-compliant virtual power controller است که هنگام نصب driver pack solution نصب می شود. غافل از اینکه این درایور مخصوص ویندوز ۸ و ۸٫۱ به بالا می باشد. با این شرایط چه روشی برای حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو وجود دارد؟ اگر تازه ویندوز ۷ را نصب کرده اید و قصد نصب درایورها را دارید ACPI-compliant virtual power controller را به هیچ عنوان نصب نکنید. اما اگر از ویندوز ۷ استفاده می کنید و درایور ها نیز نصب شده اند روی my computer راست کلیک کرده و مسیر زیر را دنبال نمایید:

manage→ device manager → system devices

در ادامه می بایست به درایور lenovo ACPI-compliant virtual power controller رفته و آن را حذف نمایید. با خاموش و روشن کردن دستگاه «restart» می توانید مشکل وای فای لپ تاپ لنوو را حل شده بدانید و از وصل شدن به دنیای اینترنت لذت ببرید.

  • ریستارت کردن لپ تاپ

بهتر است اول از همه به سراغ ریستارت کردن لپ تاپ خود بروید؛ از آن‌جایی که اختلالات جزئی نرم‌افزاری با ریستارت کردن سیستم برطرف می‌شوند، می‌توانید با ریستارت کردن سیستم از شر مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای خلاص شوید؛ اما اگر با ریستارت کردن سیستم نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، راهکارهای دیگری که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم را تست کنید.

  • استفاده از Troubleshooting

خوشبختانه ویندوز ابزاری دارد به نام Troubleshooting که اختلالات جزئی نرم‌افزاری را به صورت خودکار پیدا کرده و برطرف می‌کند؛ برای استفاده از این ابزار می‌توانید وارد تنظیمات سیستم خود شوید و به بخش Network & Internet بروید و گزینه Status را انتخاب کنید. حالا می‌توانید گزینه Network Troubleshooting را انتخاب کنید. اکنون باید منتظر بمانید تا اسکن این ابزار به پایان برسد و مشکل به وجود آمده که مانع از اتصال لپ تاپ به وای فای می‌شود را به صورت خودکار پیدا کرده و برطرف کنید. اگر استفاده از این ابزار هم برای حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو کارساز نبود، می‌توانید از روش‌های بعدی استفاده کنید.

وصل نشدن لپتاپ لنوو به نت
  • بررسی آدرس IP

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو، بررسی آدرس IP است؛ برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در سمت راست نوار ابزار بر روی آیکون اتصال به اینترنت کلیک راست کرده و گزینه Open Network & Internet Settings را انتخاب کنید.
  2. اکنون گزینه Change adapter options را انتخاب کنید و بر روی شبکه وای فایی که از آن استفاده می‌کنید دابل کلیک کنید.
  3. حالا گزینه Properties را انتخاب کنید و از لیست نمایش داده شده بر روی گزینه Internet Protocol Version4 دابل کلیک کنید.
  4. حالا باید مطمئن شوید که گزینه‌های Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically فعال هستند.
  5. درنهایت نیز بر روی OK کلیک کرده و دوباره تلاش کنید تا به اینترنت وصل شوید.
چرا لپ تاپ به وای فای وصل نمی‌شود؟
علت وصل نشدن لپ تاپ lenovo به وای فای
علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای
  • استفاده از دستورات Command Prompt

و اما آخرین راه حلی که مطمئنا می‌تواند در حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو به شما کمک کند، استفاده از دستورات CMD یا همان Command Prompt است. برای دسترسی به این ابزار باید در سرچ منوی استارت ویندوز CMD را وارد کرده و اینتر را بزنید. زمانی که پنجره CMD باز شد دستورات زیر را در آن وارد کرده و اینتر را بزنید. بعد از وارد کردن این دستورات اگر باز هم مشکل اتصال لپ تاپ به وای فای برطرف نشد، باید با استفاده از دستوراتی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم یک آی پی جدید بسازید.

netsh winsock reset

netsh int ip reset

دستورات ساخت آی پی جدید:

ipconfig /release

ipconfig /renew

اگر هیچ یک از این دستورات کارساز نبودند می‌توانید با دستورات زیر تنظیمات DNS را رفرش کنید:

ipconfig /flushdns

رفع مشکل روشن نشدن واي فاي لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ لنوو

تعمیر لپ تاپ لنوو یکی دیگر از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی Lenovo است که به دلیل پیاده‌سازی توسط مهندسان زبده و متخصص از بالاترین سطح کیفی برخوردار است. مدیریت مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار متخصصان خود قرار داده ‌است تا کارشناسان مربوطه، ضمن عیب یابی صحیح دستگاه بتوانند برترین راهکار جهت رفع اشکالات پیش آمده را برگزینند و رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را کسب نمایند. تعمیرات لپ تاپ لنوو، تعمیر و حل مشکل وای فای لپ تاپ لنوو و در نهایت تعمیر انواع بوردهای الکترونیکی در این مرکز با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن چون  BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300  و دیگر تجهیزات تعمیر و ابزارآلات لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گیرد.

نمایندگی لنوو و واحدهای تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو کادری مجرب از زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به همکاری فراخوانده و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در سه حوزه‌ی مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه‌ی محصولات لنوو و حوزه دوم ارائه‌ی سرویس‌ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می‌باشد.

حوزه سوم مرتبط به بخش آموزش است که در آن آموزش های مورد نیاز جهت تعمیرات لنوو به متقاضیان و داوطلبان طی دوره های آموزشی-تخصصی ارائه می گردد. خدمات مرتبط با تعمیر وای فای لپ تاپ لنوو که در بخش های فوق به آن پرداخته شد تنها یکی از سرویس های ارائه شده در این مرکز است. سرویس های دیگر در سایر صفحات وب سایت معرفی شده اند. واحدهای تعمیرات لنوو نیز در بخش زیر معرفی می گردند.