اشتراک گذاری

تعویض ال سی دی تبلت لنوو

شکستگی ال سی دی از آن دست اتفاقات شایعی است که ممکن است برای کاربران تبلت های لنوو پیش آید. اگر تبلت لنووی شما از فاصله زیاد به زمین بخورد و یا ضربه سنگینی به آن وارد شود، علاوه بر اتفاقات جانبی دیگر، احتمال شکستگی ال سی دی در آن بالاست. اگر ال سی دی تبلت لنوو دچار شکستگی شود و یا از کار بیفتد، ضروری است که بلافاصله اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر و یا   تعویض ال سی دی تبلت لنوو   انجام پذیرد.

زیرا تصویر در چنین محصولاتی، رابط میان کاربر و دستگاه است و در صورتی که lcd دستگاه خراب گردد، تبلت عملاً بی‌استفاده شده و از کار می افتد. تعویض ال سی دی تبلت لنوو زمانی ضروری است که ایراد وارد شده به  صفحه نمایش تبلت شدید بوده و تنها راه باقی مانده جهت بازیابی کیفیت دستگاه، همان تعویض LCD تبلت لنوو باشد. در این شرایط کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تبلت لنوو پس از بررسی دستگاه و شناسایی مدل آن، اقدام به تهیه ال سی دی سازگار با دستگاه – در صورت امکان ال سی دی اورجینال دستگاه- نموده و اقدامات مورد نیاز جهت تعویض و تعمیر ال سی دی تبلت لنوو را آغاز می نمایند.

تعویض ال سی دی تبلت لنوو

تعمیر ال سی دی تبلت لنوو

تعویض ال سی دی تبلت لنوو، بسیار هزینه بر است. بنابراین تلاش تکنسین های تعمیر تبلت لنوو، این است که تا حد امکان این قطعه را تعویض کنند. البته این کار، زمانی امکان پذیر است که نمایشگر آسیب ندیده و نشکسته باشد. برای اطلاع از این مسئله، می توانید از تاچ کمک بگیرید.

اگر نمایشگر شکسته و تاچ کار می کند، نیازی به تعویض نیست و تعمیر ال سی دی تبلت یا تعویض گلس، کفایت می کند. همچنین اگر تنها فلت ها، آن هم به میزان بسیار کم آسیب دیده باشند، می توان نمایشگر را ترمیم کرد. در شرایطی که مسئله نرم افزاری باشد هم می توان با اقداماتی همچون ریست فکتوری، اصلاح تنظیمات و … مشکل صفحه نمایش را برطرف کرد.

هزینه تعویض ال سی دی تبلت lenovo

برای تعویض نمایشگر تبلت، باید از نمایشگر اورجینال استفاده کرد و ال سی دی های اصلی معمولا قیمت بالایی دارند. بنابراین می توان گفت که هزینه تعویض ال سی دی تبلت لنوو بالاست. با این حال همکاران ما در نمایندگی تعمیرات تبلت لنوو، تلاش می کنند که تعویض ال سی دی این محصول، هزینه مناسب تری برای شما داشته باشد.

تعویض ال سی دی تبلت لنوو چگونه انجام می شود؟  

مسئله بسیار مهم در خصوص تعویض ال سی دی تبلت لنوو این است که تاچ و ال سی دی در بیشتر گوشی ها و تبلت ها به هم متصل هستند. یعنی اگر تاچ به هر دلیلی از کار بیفتد، باید lcd به طور کامل تعویض گردد. و در مقابل آن، اگر نمایشگر آسیب ببیند، تاچ هم همراه با آن تعویض می شود.

تاچ و ال سی دی گوشی های هوشمند و تبلت ها از چهار بخش اصلی تشکیل شده اند که شامل شیشه یا گلس جلویی، دیجیتایزر یا تاچ اسکرین، ال سی‌دی و صفحه نور پس زمینه می شوند. قاب تاچ اسکرین و فلت هم در میان این اجزا وجود دارند. هنگام تعویض نمایشگر تبلت، تمامی این بخش ها نیز تعویض می گردند.

تعویض ال سی دی تبلت لنوو چگونه انجام می شود؟

خدمات تخصصی نمایندگی لنوو: تعمیر سنسور تبلت لنوو

نشانه های نیاز به تعویض ال سی دی تبلت لنوو

این موضوع که آیا هر گونه شکستگی در صفحه نمایش تبلت لنوو منجر به تعویض ال سی دی تبلت لنوو می شود یا خیر، نیاز به بررسی دستگاه توسط کارشناسان و تعیین سطح شکستگی صفحه نمایش دارد. همانگونه که می دانید LCD از Liquid Crystal Display گرفته شده و در واقع صفحه ساخته شده از کریستال مایع است که رنگ‌های متفاوتی را نسبت به AMOLED تولید می‌کند. در صفحات LCD به جای استفاده از چراغ‌ برای هر پیکسل‌، از یک نور پس‌زمینه کلی استفاده می‌شود. البته چند منبع نور هم در این فناوری به کار گرفته می‌شوند تا مصرف برق را کاهش دهند.

زمانی که ال سی دی تبلت لنوو می شکند، پنل صفحه نمایش لکه های تیره یا ترک های تار عنکوبتی یا هر دو را به نمایش می گذارد و ممکن است دیگر نتوان چیزی روی صفحه نمایش مشاهده کرد. اگر صفحه نمایش دارای خطوطی است و یا ظاهری شبیه ریختن شدن جوهر دارد، پس به احتمال زیاد ال سی دی آن شکسته است و می بایست اقدام به تعویض ال سی دی تبلت لنوو کرد. برخی از کاربرانی که ال سی دی تبلت آنها شکسته است گزارش داده اند که گاه، جوهر نیز از گوشی آنها تراوش کرده است.

وضعیت دیگری نیز وجود دارد که در آن امکان مشاهده تصاویر با یک ال سی دی خراب وجود دارد اما صفحه بسیار تاریک است. از آن جایی که ال سی دی زیر گلس و تاچ قرار گرفته اگر افتادن گوشی منجر به شکستن و خراب شدن ال سی دی و یا خراب شدن هم گلس و هم تاچ شود در هر حالت از آن جایی که ال سی دی شکسته است باید کل قطعات تاچ و ال سی دی عوض شود. اگر شما کاربران گرامی با چنین نشانه هایی در تبلت خود مواجه شدید بهتر است جهت تعویض ال سی دی تبلت لنوو خود به مرکز تعمیرات تبلت Lenovo مراجعه نمایید.

درمورد مشکلات صفحه نمایش تبلت بخوانید: دلیل سفید شدن صفحه نمایش تبلت چیست؟

تفاوت تاچ و ال سی دی تبلت لنوو

یکی از پرسش های مکرری که کاربران تبلت از کارشناسان ما می پرسند آن است که آیا شکستگی ایجاد شده در صفحه نمایش تبلت لنوو، فقط مربوط به تاچ است و یا ال سی دی تبلت را نیز درگیر خود کرده است. اگر در پی تعویض ال سی دی تبلت لنوو خویش هستید، پیش از اقدام به این کار، مطلب زیر را مطالعه نمایید. در مطلب زیر اطلاعاتی در مورد شکستگی گلس، تاچ و در نهایت ال سی دی ارائه شده است. در مورد شکستگی گلس تبلت لنوو بد نیست بدانید که اگر گلس شیشه گوشی تان شکسته باشد، این اتفاق روی تاچ و عملکرد صفحه نمایش شما تاثیری نخواهد گذاشت مگر روی نقاطی که گوشی شما ترک خورده است. هنگامی که گوشی از دست تان می افتد و ترک برمی دارد شکستن گلس آن نسبت به حالت های بعدی خوشبینانه ترین حالت است. تعویض گلس در قیاس با تعویض ال سی دی تبلت لنوو، هزینه کمتری خواهد داشت.

در ارتباط با شکستگی تاچ تبلت لنوو، اینتدا باید بدانید که در تاچ اسکرین، لایه شفافی از پلاستیک است که سیگنال لمس ها را می خواند و آن را به واحد پردازشگر منتقل می کند. اگر تاچ تبلت شما شکسته باشد، عملکرد لمسی تبلت از کار می افتد اما هنوز هم می توان موارد نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش را مشاهده کرد و خود نمایشگر تبلت همچنان در حالت نرمال کار خود را ادامه خواهد داد.

 

در شرایطی که ضربه وارد شده به تبلت منجر به شکستگی ال سی دی تبلت شود، پنل صفحه نمایش تبلت دچار لکه های تیره یا ترک های تار عنکوبتی یا هر دو خواهد شد. در چنین وضعیتی احتمالا دیگر نتوانید چیزی روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. اگر صفحه نمایش تان دارای خطوطی در داخل خود است و یا ظاهری شبیه ریختن جوهر دارد پس به احتمال زیاد ال سی دی آن شکسته است و نیاز به تعویض ال سی دی تبلت لنوو خواهید داشت. وضعیت دیگری نیز وجود دارد که در آن کاربر همچنان می تواند تصاویر را با یک ال سی دی خراب مشاهده کند اما صفحه آن بسیار تاریک است. از آن جا که ال سی دی زیر گلس و تاچ قرار گرفته اگر وارد شدن ضربه به تبلت، منجر به شکستن و خراب شدن ال سی دی و یا خراب شدن گلس و تاچ بصورت همزمان شود باید کل قطعات تاچ و ال سی دی عوض شود (زیرا در هر حالت ال سی دی شکسته است.) نخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعویض ال سی دی تبلت لنوو با حضور در نمایندگی لنوو قابل دریافت است.

تعمیرات تبلت لنوو

تعمیرات تبلت لنوو یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی لنوو است که با رعایت تمامی پارامترهای بایسته و ضروری انجام می پذیرد و پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است؛ کاربران گرامی می توانند با حضور در پارت تعمیرات تبلت Lenovo تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش نظیر تعویض ال سی دی تبلت لنوو را دریافت نمایند و در صورت نیاز اشکالات نرم افزاری یا سخت افزاری پیش آمده در آن را رفع و حل نمایند.

برخی از این مشکلات این دستگاه که در مرکز تعمیر تبلت لنوو رفع می گردند عبارتند از: ویروسی شدن و آلودگی به نرم افزارهای خراب و یا بدافزار، خرابی سیستم عامل، خرابی بخش های مختلف سخت افزار نظیر باطری ها، شکستگی تاچ و ال سی دی، بروز اختلال در تاچ و… . هزینه دریافتی پیش از اقدام به تعمیر، توسط کارشناسان این مرکز به طور تخمینی برآورد شده و به اطلاع صاحب دستگاه رسانده می شود تا در صورت تأیید مراحل مورد نیاز جهت تعمیر دستگاه آغاز گردد.

نمایندگی لنوو و واحدهای تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو، کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به کار گرفته و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه محصولات لنوو و دیگری ارائه سرویس ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می باشد.

به یُمن حضور پرسنل فنیِ متخصص و مهندسان متبحر، این مرکز توانسته است در طول سالهای اخیر با ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، اطمینان مشتریان خویش را جلب نماید. سال هاست که نام محصولات لنوو با نمایندگی لنوو گره‌ خورده و کاربرانِ محصولاتِ این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان برای تعمیر، نمایندگی لنوو بوده است. واحدهای تعمیرات لنوو در بخش زیر معرفی می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.