اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

کارت گرافیک یکی دیگر از بخش های لپ تاپ لنوو است که امکان بروز خرابی در آن وجود دارد. کارت گرافیک که با نام های کارت ویدئو، کارت نمایشگر، آداپتور نمایشگر، آداپتور گرافیک و برد گرافیک نیز شناخته می‌شود -و در لاتین از آن با نام graphics card  یاد می شود،- یک کارت توسعه است که تصاویر خروجی را برای نمایشگر تولید می‌کند. اکثر کارت‌های گرافیک، توابع مختلفی مانند شتاب دهنده رندر صحنه‌های سه‌بعدی و دوبعدی، رمز گشایی کردن MPEG-2/MPEG-4، خروجی تلویزیون یا قابلیت اتصال چند مانیتور را ارائه می‌کنند.

بروز خرابی در کارت گرافیک به دلیل ارتباط مستقیم عملکرد این قطعه با صفحه نمایش لپ تاپ، می بایست به سرعت مرتفع گردد زیرا وجود اشکال در آن عملاً دستگاه را بلااستفاده می کند. اگر چه خرابی کارت گرافیک می تواند علل مختلفی داشته باشد لیکن تنهاترین راه جهت رفع خرابی های پیش آمده در آن، مراجعه به یک مرکز مجاز و استاندارد در حیطه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو است. مرکزی که تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو را بر اساس اصول و استانداردهای ذکر شده از سوی کمپانی سازنده انجام دهد و در این راه  از پیشرفته ترین تجهیزات بهره برد. در بخش های آتی با خدمات و ویژگی های پارت تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو بیشتر آشنا شوید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

تعویض و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

امکان تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ وجود دارد. اما باید توجه داشت در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ خیلی سخت می شود و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو قادر به ارتقاء چیپ گرافیک بوده و این کار را  به صورت حرفه‌ای  بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و مادربورد لپ تاپ انجام می دهند.

اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک باشد متخصصین به سادگی می توانند آن را تعویض کرده یا ارتقاء دهند. کادر فنی مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو، لپ تاپ را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را خارج کرده  و کارت گرافیک جدید را جایگزین خواهند کرد. توصیه می کنیم از تعویض کارت گرافیک به دست خودتان یا توسط افرادی که تخصص لازم را ندارند جدا پرهیز نمایید.

اگر فقط یک قطعه کوچک از مادربورد آسیب ببیند، دیگر لپ تاپ از دست رفته و باید فکر یک لپ تاپ دیگر باشید. برای تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ یا تعویض چیپ‌های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام “BGA Machine”  تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و در آن امکان خرابی کارت گرافیک بالاست.

نشانه های خرابی کارت گرافیک

نشانه های خرابی کارت گرافیک را به طور خلاصه می توان در موارد زیر جمع بندی کرد:

  1. با وجود روشن بودن لپ تاپ تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک بر روی دستگاه اِعمال گردد.
  2. وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.
  3. در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه ی حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.
  4. در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط لپ تاپ (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده توسط لپ تاپ کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک به وجود آمده است.
  5. موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد لپ تاپ باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو مراجعه نمایید.

این مقاله را از دست ندهید: تشخیص نصب هر دو کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

نشانه های کارت گرافیک سوخته

سوختن کارت گرافیک لپ تاپ را می توان با جایگزین کردن یک کارت گرافیک جدید بر روی دستگاه تشخیص داد. اگر با تست سیستم با یک کارت گرافیک دیگر، تصویر به مانیتور لپ تاپ شما انتقال یافت، بنابراین برای تعمیر کارت گرافیک و یا تعویض آن باید دست به کار شوید. اما اگر با تست یک کارت گرافیک دیگر ، باز هم تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید مشکل احتمالاً ناشی از قطعات دیگر دستگاه است.

توجه داشته باشید که در مواردی نیز عدم امکان انتقال تصویر ناشی از آن است که چیپ ست مربوط به انتقال تصویر در مادربورد خراب شده است. گاهی اوقات نیز به علت بروز مشکل در منبع تغذیه سیستم ، توان کافی برای انتقال تصویر به مانیتور وجود ندارد. حتی گاهی به علت بروز مشکل در پردازنده مرکزی سیستم (CPU) نوبت به عملیات انتقال تصویر نمی رسد. جهت بررسی های تخصصی لپ تاپ خویش و عیب یابی صحیح پیش از تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ می توانید به مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو مراجعه نمایید.

تعمیرات لپ تاپ لنوو

مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو سال‌هاست که فعالیت خود را به منظور ارائه‌ی خدمات پس از فروش محصولات کمپانی بزرگ لنوو آغاز کرده است. این مرکز قادر به تعمیر و بازیابی تمامی لپ تاپ‌های لنوویی است که به هر دلیل دچار افت عملکرد یا خرابی شده‌اند. مدیریت مرکز تعمیرات لپ‌ تاپ لنوو به‌روزترین تجهیزات تعمیر را در اختیار کارشناسان این مرکز نهاده است تا بهترین خدمات، در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه به هموطنان گرامی عرضه گردد.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این مرکز است که در کنار سایر خدمات به متقاضیان و مراجعان ارائه می گردد. در واحد تعمیرات لپ تاپ لنوو، تمامی قطعات و محصولات با گارانتی اورجینال بودن و با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌گردد. بعلاوه به شما این اطمینان داده می‌شود که کلیه محصولات عرضه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو مثل تاچ و ال‌سی‌دی، قاب و … با درجه کیفی عالی و اورجینال ‌باشد. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو از فروش و مصرف کالاهای تقلبی و کارکرده در حین عملیات تعمیر خودداری کرده که این امرضامن کیفیت دستگاه شما پس از تعمیر خواهد بود.

نمایندگی لنوو و واحدهای تعمیرات لنوو

نمایندگی مجاز لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در سه حوزه مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ سه حوزه‌یِ مذکور عبارتند از: فروش محصولات لنوو، تعمیرات لنوو و آموزش تعمیرات لنوو. تمامی خدمات و سرویس های مرتبط با این برند با همکاری تیمی از برترین مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و بازیابی در نمایندگی لنوو انجام می پذیرد.

این مرکز به یُمن حضور پرسنل فنیِ متخصص و مهندسان متبحر، توانسته است در طول سالهای اخیر با ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، -برای مثال در حوزه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو- اطمینان مشتریان خویش را جلب نماید. سال هاست که نام محصولات لنوو با نمایندگی lenovo گره‌ خورده و کاربرانِ محصولاتِ این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان برای تعمیر، نمایندگی رسمی لنوو بوده است. کاربران گرامی در صورت نیاز می توانند از سیستم سرویس در محل لنوو جهت دریافت خدمات مورد نیاز استفاده نمایند. واحدهای تعمیرات لنوو در بخش زیر معرفی می گردند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری و مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.