اشتراک گذاری

تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو

تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو  یکی دیگر از سرویس های ارائه شده در نمایندگی لنوو است که توسط تیمی از زبده ترین کارشناسان می پذیرد. کارشناسان این مرکز، پس از دریافت دستگاه، مراحل عیب یابی و تشخیص اشکال پیش آمده در لپ تاپ را با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می دهند و در صورت محرز گشتن اشکال در مادربرد، عملیات مورد نیاز جهت تعمیر آن را آغاز می نمایند. همانگونه که می دانید مادربرد، بورد اصلی لپ تاپ است که سایر قطعات این دستگاه نظیر سی پی یو، کارت گرافیک، کارت صدا، کارت شبکه و رم بر روی آن نصب می شوند.

اهمیت ویژه مادربرد از آن روست که این بخش از دستگاه، وظیفه برقراری ارتباط میان غالب قطعات لپ تاپ را بر عهده دارد. اهمیتی که این قطعه در ارتقاء سطح کیفی دستگاه و عملکرد لپ تاپ دارد سبب گشته تا هر گونه دستکاری و تعمیرات نابجا  عملکرد سایر بخش ها را مختل کرده و دچار اشکال سازد. از همین رو پیشنهاد ما آن است که با بروز اختلال در این قطعه، صرفاً به نمایندگی های مجاز تعمیرات لپ تاپ مراجعه نموده و از تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو خویش در مراکز غیرمجاز فعال سطح شهر خودداری نمایید.

تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو

علائم خرابی مادربرد لپ تاپ

نشانه های مشخصی وجود دارد که با دیدن آنها باید اقدام به تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو یا دیگر برندها کنید. مثلا اگر دیدید لپ تاپ شما روشن شده و فن نیز به درستی کار می کند در حالی که نمی توانید کاری با آن انجام دهید، به احتمال زیاد مادربرد آسیب دیده و نیاز به ترمیم یا حتی تعویض دارد.

در این شرایط صفحه نمایش روشن نمی شود و لپ تاپ کار نمی کند. شنیده شدن صدای هارد دیسک هم مسئله دیگری است که نشان می دهد مادربرد باید تعمیر شده و یا تعویض گردد. بهتر است به محض مشاهده هریک از این علائم و نشانه ها برای عیب یابی و تعمیر دقیق مادربرد، با تیم تعمیر لپ تاپ در نمایندگی لنوو مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

دلایل خرابی مادربرد لپ تاپ

یکی از دلایل اصلی خرابی مادربرد لپ تاپ، جریان کشیدگی است. بدون شک شما هم وسایل جانبی همچون فلش، هارد اکسترنال، هدفون و … را به لپ تاپ خود وصل می کنید. اگر یکی از این محصولات معیوب بوده و یا به توانی بیشتر از استاندارد درگاه اتصال مربوطه نیاز داشته باشند، جریان زیادی از مادربرد کشیده می شود؛

به این ترتیب برد اصلی با مشکلات جدی مواجه می شود. قطعه سوختگی، قطعه پریدگی، تغییر حالت خازن و ایرادات شیارهای گسترش PCI هم دلایل دیگر خرابی این قطعه هستند. تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو و دیگر برندها در این شرایط، نیاز به مهارت بالایی داشته و باید با استفاده از تجهیزات و ابزار مخصوص انجام شود.

تعویض مادربرد لپ تاپ لنوو

تعویض مادربرد لپ تاپ لنوو

اگرچه تلاش تیم تعمیرات لپ تاپ لنوو در مرکز سخت افزار ایران این است که مادربرد را ترمیم کنند، گاهی امکان انجام این کار وجود ندارد. در برخی موارد، میزان خرابی این قطعه به اندازه ای است که عملا امکان تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو وجود ندارد. مثل زمانی که اسلات ها آسیب دیده اند و یا مدارها قابل ترمیم نیستند. در این صورت نیاز به تعویض مادربرد لپ تاپ lenovo است. بسیار مهم است که مادربرد جدید، اصل و اورجینال بوده و با دیگر اجزای لپ تاپ، سازگاری کامل داشته باشد.

تعمیرات مادربرد لپ تاپ لنوو

روشهای بسیاری برای تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو و سایر برندها وجود دارد که بسته به نوع و شدت خرابی این قطعه، متفاوت هستند. اگر ایراد از چیپ ها و اسلات ها باشد، عملا راهی جز تعویض این بخش ها وجود ندارد. با تعویض این بخش ها هم عملکرد مادربرد به حالت عادی باز می گردد و هم اجزای این قطعه در معرض آسیب دیدگی نیستند.

همچنین ترمیم یا تعویض خازن ها و مدارها نیز تا حد زیادی به ترمیم مادربرد کمک می کند. در شرایطی که آسیب دیدگی برد شدید بوده و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، تعویض مادربرد لپ تاپ در دستور کار تیم تعمیرات قرار می گیرد.

نمایندگی لنوو و واحدهای تعمیرات لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو –از جمله تعمیر مادربرد لپ تاپ لنوو-، کادری مجرب از زبده‌ترین مهندسان کشور را به همکاری فرا خوانده و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه‌ی مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه‌ی محصولات لنوو و دیگری ارائه‌ی سرویس‌ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می‌باشد.

سال هاست که نام محصولات لنوو با نمایندگی lenovo گره‌ خورده و کاربرانِ محصولاتِ این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان برای تعمیر، نمایندگی رسمی لنوو بوده است. کاربران گرامی در صورت نیاز می توانند از سیستم سرویس در محل لنوو جهت دریافت خدمات مورد نیاز استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.